728 x 90

VW Golf R333: Най-мощният Golf в историята

    Феновете на Golf трябва да си запишат датата 31 май – за нея Volkswagen насрочи премиерата на един особено потентен специален модел. VW Golf R 333 не крие своята мощност. Само преди шест месеца Volkswagen отпразнува 20-годишнината на серията Golf R с извънреден модел. Въпреки че VW все още предлага този „20 Years Edition“, вече

    Феновете на Golf трябва да си запишат датата 31 май – за нея Volkswagen насрочи премиерата на един особено потентен специален модел. VW Golf R 333 не крие своята мощност.

    Само преди шест месеца Volkswagen отпразнува 20-годишнината на серията Golf R с извънреден модел. Въпреки че VW все още предлага този „20 Years Edition“, вече е на път следващото ексклузивно издание: Golf R 333. Голяма част от тази жълта прелест може да ви се стори вече позната.

    В едно кратко 27-секундно видео могат да се видят символите „R“ и „333“, както и впечатляващата изпускателна система Akrapovic, черните алуминиеви джанти и перфорираните спирачни дискове. А под капака вероятно дреме същият двулитров турбомотор (моделна серия EA888), който задвижва и специалния модел за 20-годишнината. Числото 333 обозначава най-мощния серийно произвеждан Golf за всички времена: 245 кВт/333 к.с.

    Боя жълт металик

    Най-забележителната разлика между двата специални модела: новият „333“ се предлага с цвят жълт металик. От своя страна R 20 Years може да се поръча само в бяло, черно и синьо. Двата специални модела са технически много сходни. Докато обикновеният R мобилизира 320 к.с., специалните модели разполагат с 333 к.с. Те изпълняват стандартния спринт от 0 до 100 за 4,6 секунди, което е с една десета от секундата по-бързо от серийния R (4,7 сек).

    За по-добра ефективност при това ниво на мощност турбокомпресорът се поддържа постоянно в обороти – дори при частично натоварване. Дроселовата клапа остава отворена във фазите на движение без газ, така че при натискане на педала двигателят да реагира с по-спонтанно разгръщане на мощността. Когато трансмисията с два съединителя се управлява ръчно чрез лостчетата за превключване на предавките в режими S или S+, тя осигурява осезаема обратна връзка от предавателната кутия и задвижването под формата на тласък при преминаване на по-висока предавка. Пакетът Performance, наличен за стандартния R, който включва torque vectoring  в комбинация с Driving Dynamics Manager, както и двата допълнителни профила на шофиране „Special“ и „Drift“, вероятно ще бъдат част от серийното оборудване на „333“.

    По-бърз на Нюрбургринг

    Какво може да постигне целият пакет по отношение на динамиката на пътя, беше демонстрирано от VW на Северната отсечка на Нюрбургринг. Golf 20 Years  измина пистата в планината Айфел за 7:47,31 минути – с четири секунди по-бързо от нормалния Golf R. При Golf R 333 хората от Volkswagen ще направят и визуални промени. За специалния модел 20 Years те бяха черна радиаторна решетка, спойлер на ръба на покрива и сини корпуси на страничните огледала.


    Golf R 20 Years е и първият сериен VW, който има истински карбонови вложки в интериора, а именно на арматурното табло и панелите от вътрешната страна на врати. Седалките – отпред, разбира се, в силно контурирана спортна версия с климатизация, са покрити с кожа напа. Върху тях, както и върху волана и ключа за автомобила, може да се открие синьото лого R. Всеки, който сега конфигурира един от тези специални модели, започва с базова цена от 61 980 евро. Едва ли „333“ ще бъде много по-евтин – особено след като при всичко останало тиражът му е ограничен до 333 бройки. За да си представим това в перспектива – актуалното Porsche 718 Cayman също се предлага за около 64 000 евро.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт