728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Още през 1980 г. ВАЗ прави електрическо комби с пробег 110 км

ВАЗ-2801 е един от малкото съветски серийно произвеждани електрически автомобили. Той е създаден на базата на модела 2102, но без задни врати и прозорци. Идеята е колата да се използва за транспорт на стоки, използвайки никел-цинкови батерии. В периода 1980-1981 г. Волжският завод за автомобили произвежда изпитателна серия от 47 електрически комбита. За разлика от

ВАЗ-2801 е един от малкото съветски серийно произвеждани електрически автомобили. Той е създаден на базата на модела 2102, но без задни врати и прозорци. Идеята е колата да се използва за транспорт на стоки, използвайки никел-цинкови батерии.

В периода 1980-1981 г. Волжският завод за автомобили произвежда изпитателна серия от 47 електрически комбита. За разлика от предишните прототипи, теглото на никел-цинковите батерии е взето предвид и е изградена специална вътрешна рамка вместо интегрално тяло, която да понесе тежестта.

Има люк за достъп до батериите вместо задната врата, а петата врата е запазена без промени. Тези автомобили са изпратени на потенциални клиенти в Москва, Толиати и украински фабрики с цел изпитания в реална работна среда. В някои украински фабрики електрическото комби на ВАЗ се използва за доставка на хляб и друга храна до работниците.

Както стана дума, батериите на електромобила са от типа никел-цинков акумулатор, който тежал цели 380 килограма. Машината била способна да измине дистанция от около 110 километра при средна скорост 40 км/ч, преди токът да свърши. Максималлната скорост на модела достигала 87 км/ч.

Но въпреки обнадеждаващите резултати, проектът се оказал не много успешен. Причините за това били доста, но основната била, че по това време не можело и да става дума за зарядни станции за електромобили. Това ограничавало възможността за използване на електрическия ВАЗ само до вътрешни райони в производствени центрове.

Прочети още:
Още през 1992 г. Pontiac има сериен модел с безключов достъп и head-up дисплей

Освен това, цикълът на зареждане на батериите бил силно ограничен. Смята се, че този тип батерии можели да издържат между 100 и 150 цикъла на пълно зареждане и последващ разряд преди да трябва да бъдат заменени. Пилотното производство на ВАЗ 2801 приключва през 1984 година, но опитите на инженерите от фирмата в посока електрическо задвижване продължили години наред. От серията са сглобени едва около 50 екземпляра, а до ден днешен здрави се смята, че са 2-3 автомобила.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *