728 x 90

Колите втора ръка в България с ръст в цените до 50% за една година

Пазарът на чисто нови автомобили в момента се бори с доста предизвикателства – от затруднените доставки на компоненти до сериозната глобална инфлация. Тези, а и редица други проблеми повишиха значително цените на новите машини, както и времето за тяхната доставка. Като логичен резултат идва и повишението на цените на употребяваните автомобили, което в България е

Пазарът на чисто нови автомобили в момента се бори с доста предизвикателства – от затруднените доставки на компоненти до сериозната глобална инфлация. Тези, а и редица други проблеми повишиха значително цените на новите машини, както и времето за тяхната доставка. Като логичен резултат идва и повишението на цените на употребяваните автомобили, което в България е с до 50 процента спрямо цените от миналата година.

Пред businessnovinite.bg наскоро говори Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. В интервюто си той коментира ситуацията с цените на употребяваните автомобили, както и какви коли най-често се търсят в София и останалата част от страната. Ето и някои от най-интересните му размисли:

“През последната година има засилено търсене на колите втора употреба, защото производителите на нови автомобили имат големи забавяния поради липсата на части заради пандемията. В момента се чака между 6 и 12 месеца за придобиване на нов автомобил. Това кара хората, които имат нужда да закупят автомобил веднага да прибегнат към коли втора употреба”, коментира Доросиев.

Прочети още:
Dacia: Spring е най-продаваният електромобил в България

“Хората в по-големите градове търсят коли втора ръка до 10 години, а в по-малките населени места купуват всичко. В София се продават по-нови коли, смея да твърдя, че трудно се продават коли над 10 години, защото имат по-високи доходи, взимат и лизинг. Повечето клиенти от страната идват в столицата и купуват коли над 10 години”, заяви Доросиев.

“Същото засилено търсене както у нас има и в чужбина. Човек няма какво да купи, или ако има то е много скъпо, а българите не са свикнали на тези цени. Опитваме се да търсим баланса, за да вземем нещо хем да е на цена с някои козметични външни забележки, като боядисване, защото тези услуги все още са на ниво и на цена. Навън мойте контрагенти в момента могат да генерират по два, три автомобила на месец, а за тези коли се борим по четири, пет, шест човека, за да вземем по един автомобил. С това наддаване колите стават все по-скъпи”, уточни Доросиев.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *