Четири оферти за строителство на тунела под Шипка

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Отворени са ценовите оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка. Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км.

Тунелът под Шипка ще е 3.22 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Отворените ценови предложения са на:

  • ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД – 358 020 000 лв. с ДДС;
  • ОБЕДИНЕНИЕ „ШИПЧЕНСКИ ПРОХОД“, в което са: „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД И „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД – 359 610 000 лв. с ДДС;
  • ДЗЗД „Тунел Шипка“, с участници: „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ“ АД, „ВИА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД – 376 920 437,02 лв. с ДДС;
  • Обединение „ГЕОПЪТ ШИПКА“, с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой – 92“ АД – 417 513 264 лв. с ДДС.
Прочети още:
Ремонтът на тунел "Ечемишка" е на финалната права

Работата на тръжната комисия по оценка на офертите продължава.

Тунелът под вр. Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *