728 x 90

При ремонта на Тракия ще се заздрави основата и ще се „отнеме влагата“

Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

При ремонта на 16.5 км от автомагистрала Тракия между връзката с АМ Марица и п.в. Чирпан – изток ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Това съобщиха от пътната агенция.

Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. и още през  2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала.

Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район.

От АПИ подчертават, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, добавят от АПИ.

Строителните дейности, които стартираха на 2 февруари, са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ Тракия /от 156-ти до 208-ми км/.

За сравнение в предходните 12 км между п.в. „Белозем“ и п.в. „Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти.

От началото на ремонта, са фрезовани около 4 км от пътна настилка. Работи се максимално мобилизирано, за да се използва хубавото време и по-високите температури, посочи инж. Иваничков.

В момента на обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт