По-общ поглед показва, че решителна за победата на Toyota се оказва относително добрата година за бранда в САЩ.
Toyota си върна лидерското място по глобални продажби през 2020 година. След пет години зад трона, японците изпреварихa Volkswagen Group и отново заемат първата позиция.
Общите продажби на Toyota за 2020 г., които включват тези на дъщерните й дружества Lexus, Daihatsu и Hino, са намалели с 11 процента до 9.53 милиона бройки.
Глобалните доставки на VW Group пък са намалели с 15 процента до 9.31 милиона бройки, съобщи автомобилният производител на 13 януари. Цифрата на VW включва продажбите на марките VW, Audi, Porsche, Skoda и Seat, както и на тежкотоварните автомобили Scania и MAN.
По-общ поглед показва, че решителна за победата на Toyota се оказва относително добрата година за бранда в САЩ. Въпреки че всички региони в света отчитат по-ниски продажби заради кризата с коронавирус, Северна Америка понася по слаб удар (-14.4 процента) спрямо Европа (-24 процента).
Automotive News съобщава, че преди 2020 г. VW изпреварва Toyota всяка година от 2015 г. насам. Но резултатите на двете компании през миналата година може да са показателни за по-дългосрочна тенденция, според анализатори.
Докато се очаква VW временно да задмине Toyota отново през 2021 г., не е изключено Toyota да продължи да расте всяка година до 2025 г. и отново да си върне короната, но този път трайно.
Снимка: JapanTimes
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *