728 x 90

Новата Toyota Aygo X има 72 к.с., но гори само 4.7 литра/100 километра

Toyota разработи първите две поколения от най-малкия си автомобил в Европа с помощта на Peugeot и Citroën (сега част от Stellantis), но това вече не е така с новата генерация на модела. Двете бивши марки на PSA Group са решили да напуснат сегмента, без да са планирани наследници на 108 и C1, така че Aygo

Toyota разработи първите две поколения от най-малкия си автомобил в Европа с помощта на Peugeot и Citroën (сега част от Stellantis), но това вече не е така с новата генерация на модела. Двете бивши марки на PSA Group са решили да напуснат сегмента, без да са планирани наследници на 108 и C1, така че Aygo ще трябва да се изправи срещу по-малко съперници.

Освен че избягва френските си връзки, изцяло новият миниатюрен модел на Toyota дори променя своята идентичност, като приема наставката X, която отразява преминаването от хечбек към кросоувър каросерия. Въпреки че все още се вписва в дефиницията на Стария континент за модел от сегмент А, Aygo X е значително по-голям от своя предшественик.

С дължина от 3700 милиметра, не толкова малката градска кола е с 235 мм по-дълга от модела, който заменя. Удължението в междуосието е с 90 мм, което осигурява значително повече пространство за краката за пътници, седнали отзад. Въпреки по-големите си размери обаче, задните прозорци отново не се свалят, а Aygo X разполага с изскачащи задни прозорци.

Колата е толкова голяма, че Toyota смята за подходящо да монтира 18-инчови джанти, завършени в матово черно с контрастиращи оранжеви акценти. Aygo X се базира на платформата GA-B и продължава да предлага прибиращ се покрив от плат. Въпреки значителния скок в размерите, моделът има радиус на завой от само 4.7 метра, което го прави идеален за претъпканата градска джунгла с нейните тесни и оживени улици.

Toyota поддържа нещата изключително прости по отношение на двигателите – на практика има само един такъв. Aygo X се задвижва от 1.0-литров бензинов агрегат без турбо с максимална мощност от едва 72 к.с. Трицилиндровият мотор работи или с петстепенна ръчна скоростна кутия, или с безстепенна скоростна кутия. При първия избор малкият кросоувър/хечбек достига 100 км/ч от място за 15.6 секунди, докато CVT намалява с една десета от секундата този резултат. Максималната скорост е 158 км/ч с ръчна кутия и малко по-ниска (151 км/ч) за модела, оборудван с CVT.

В зависимост от нивото на оборудване и екстрите, Aygo X тежи от 940 до 1015 килограма. Поради лекото си тегло и малкия си мотор, машината изминава 100 километра със средно едва 4.7 литра бензин.

Toyota пое пълната собственост върху фабриката в Чешката република, където се произвеждаха моделите на Peugeot и Citroën като част от вече несъществуващото съвместно предприятие. Продажбите на модела Aygo X ще започнат през 2022 година, а производството ще се извършва именно там.

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

  • Петя Костадинова
    януари 23, 2023, 21:48

    Месец юни си купихме тази кола. Разхода е 5.7-5.9л.на 100км, няма 4.7

    Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт