Какво трябва да знаете за балансирането на автомобилните гуми?

Производителите на автомобили доставят превозните средства с правилно балансиране на гумите. Това дава възможност за оптимално управление, динамика и безопасност на автомобила като цяло. Работата на автомобила от време на време води до нарушаване на баланса на колелата. В резултат на това воланът бие, управлението на пътя се влошава и частите на автомобила се износват.

Производителите на автомобили доставят превозните средства с правилно балансиране на гумите. Това дава възможност за оптимално управление, динамика и безопасност на автомобила като цяло. Работата на автомобила от време на време води до нарушаване на баланса на колелата. В резултат на това воланът бие, управлението на пътя се влошава и частите на автомобила се износват.

Какво съветват специалистите от RoadHelp? Нека разгледаме по-отблизо какво представлява балансирането, кога е необходимо и как да разберем, че колелата са монтирани и балансирани правилно. Публикуваме техните съвети без редакторска намеса:

Кога се изисква балансиране?

Когато се монтира нова гума на джантата на автомобила. Приблизително на всеки 15 хиляди километра при нормално шофиране и 7-8 хиляди километра при агресивно шофиране. След удър, или попадане в дупка и препърпи деформация.

В случай на „повреда“ може да се наложи и балансиране на колелата. Ако не регулирате колелата своевременно, има вероятност да нарушите управляемостта на превозното средство, което при висока скорост може да доведе до аварийни ситуации.

Дисбаланс на колелата: основни видове и техните характеристики

Има два вида дисбаланс на колелата на автомобила:

Статичeн. Центърът на тежестта на колелото не съвпада с оста на въртене и общата маса на колелото на автомобила е неравномерно разпределена по обиколката.

Динамичен. Колелото има тенденция да се върти около оста, свързваща вътрешната и външната половина, което в крайна сметка налага допълнително напрежение върху лагерите и води до повишено износване.

Прочети още:
Continental беше избран за Производител на гуми на годината от браншово издание

Дори след отстраняване на статичния дисбаланс, динамичният дисбаланс може да остане. Поради това е важно балансирането на колелата да се извършва от специалисти на специализирана автосервизна служба, използваща съвременна компютърна техника за диагностика на автомобилните колела.

Етапи на балансиране на автомобилни колела

При балансиране колелото се отстраняват от автомобила и се монтира на балансиращата машина. След това техникът въвежда параметрите на определеното колело в компютъра. В съответствие с въведените параметри и характеристики на монтираното колело, след тестовете компютърът дава информация къде точно е проблемът. Използването на 3D диагностична стойка в автосервиз позволява най-точното определяне на дисбаланса.

За балансиране се използват различни тежести и методи за тяхното обезопасяване. Изборът на товар зависи от естеството на дисбаланса, вида на джантата. Има пълнежи и лепящи тежести.

Грешки при балансиране

Основните грешки при некачественото балансиране на колелата са:

Монтиране на тежести върху мръсната повърхност на диска.

Монтиране на нови тежести на вече балансирано колело, без да се премахват съществуващите тежести.

Недостатъчно смазване на гумата при монтиране на колелото

По-рядко срещана грешка е неправилното монтиране на тежести на диска – те са твърде отдалечени, когато колелата се движат, те докосват частите на окачването. За да не се сблъскате с подобни грешки, се препоръчва да се свържете със специализиран автомобилен сервиз.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *