728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Tatra 700: чешки лукс със задно предаване и V8 с въздушно охлаждане

През 1996 година на пазара се появява последният автомобил от Чехия със задно предаване. Това е Tatra 700, която по същество е сериозно модернизирана версия на Tatra 613 от 70-те години на миналия век. Един наистина различен автомобил от всички свои конкуренти, който залага на дълго купе с много вътрешно пространство, както и заден мотор.

През 1996 година на пазара се появява последният автомобил от Чехия със задно предаване. Това е Tatra 700, която по същество е сериозно модернизирана версия на Tatra 613 от 70-те години на миналия век. Един наистина различен автомобил от всички свои конкуренти, който залага на дълго купе с много вътрешно пространство, както и заден мотор.

T700 се предлага като седан с 4 врати, задвижван от 3.5-литров 90-градусов V8 бензинов двигател с въздушно охлаждане и 200 к.с.. По-късно версията на Tatra 700-2 има 4.3-литров двигател, достигащ максимална мощност от 234 к.с. с тегло от 1930 кг. Включена е и версия с мощност 400 к.с., наречена T700 GT, която обаче така и не влиза в серийно производство.

T700 предлага екзотичен лукс с много кожа и дървени апликации в интериора. Сред екстрите откриваме двузонов климатроник, електрически стъкла и седалки, телефон и дори факс, който е могло да се поръча срещу допълнително заплащане.

Общата дължина на T700 нарежда чешкия седан горе-долу наравно с Mercedes-Benz S-Class от това време. Разбира се, оборудването и технологиите не са на чак толкова високо ниво, а дизайнът на кабината определено можем да опишем като вдъхновен от SAAB.

Прочети още:
Това VW Polo GT е рядък кабрио-тарга микс с цена 7000 евро

За серията от 1996 година Tatra въвежда промени по двигателя, който вече използва електронна система за впръскване на горивото. Автоматична кутия не се предлага, а единствената опция е 5-степенна ръчка.

Въпреки солидния си V8 мотор под задния капак, Tatra 700 не предлага особено сериозни динамични характеристики. Ускорението от място до 100 км/ч отнема около 10.5 секунди, но пък максималната скорост на движение може да достигне 250 км/ч.

За жалост, моделът не е особено успешен, нито е произведен в голям тираж. Колата слиза от поточните линии през 1999 г., когато са сглобени едва 75 бройки от серията. Tatra 700 е последният лек автомобил, произведен от чешката компания, която след това се фокусира изцяло върху тежкотоварните превозни средства.

Снимки: Kolesa.ru

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *