728 x 90

WRC: Ойт Танак се върна при M-Sport и Ford за Сезон 2023

    Световният шампион за 2019 г. Ойт Танак прекрати предсрочно договора си с Hyundai, което за мнозина бе изненада. За боса на M-Sport Малкъм Уилсън обаче това бе поредната възможност и той не я пропусна. Естонецът ще кара Ford Puma Rally1 през следващия сезон, като според първоначалната информация контрактът е дългосрочен.  „M-Sport е отборът, който ме

    Световният шампион за 2019 г. Ойт Танак прекрати предсрочно договора си с Hyundai, което за мнозина бе изненада. За боса на M-Sport Малкъм Уилсън обаче това бе поредната възможност и той не я пропусна. Естонецът ще кара Ford Puma Rally1 през следващия сезон, като според първоначалната информация контрактът е дългосрочен. 

    „M-Sport е отборът, който ме възпита като пилот. Там минах през всички трудни уроци и натрупах опита, който ми позволи да стана топ състезател в Световния рали шампионат. Нямах възможност да защитя титлата си, след като станах световен шампион и няма да намеря миг спокойствие, докато не го направя“, коментира Танак в официалното съобщение на отбора.

    „Имахме много разговори с Малкъм (Уилсън) и мога категорично да кажа, че споделяме една и съща цел за предстоящия сезон. Чака ни огромно предизвикателство, но аз познавам добре хората в Довънби Хол, знам на какво са способни. Те дават всичко от себе си и с тяхна помощ може да се борим за титлата. Радвам се, че се връщам в M-Sport Ford World Rally Team. Ще дадем максимума следващата година.“

    Танак и дългогодишният му навигатор Мартин Ярвеойа са пробвали Puma Rally1 за първи път миналата седмица в Англия. За съжаление двамата ще разполагат с ограничено време за тестове преди началото на следващия сезон, тъй като рали „Монте Карло“ стартира на 19 януари.

    Кариерата на Танак във WRC започва с частно Subaru и две участия през 2009 г., а през 2010-а естонецът е част от програмата Pirelli Star Driver. M-Sport обаче дава нужната инерция на младока, за да влезе в голямата игра през 2012 като водещ пилот на M-Sport. 

    Зашеметяващата му скорост е очевидна, но множеството грешки са причината Малкълм Уилсън да се откаже от неговите услуги за сезон 2013, но само, за да го върне на голямата сцена с подкрепата на DMACK сезон по-късно. През 2017 г. на рали „Сардиния“ Танак печели и първата си победа, като с представянето си помага много на M-Sport, за да вземе титлата при производителите успоредно с шампионското отличие на Себастиан Ожие при пилотите.

    Силното представяне на Танак прави впечатление на Toyota и японците му осигуряват необходимия автомобил, за да се пребори за титлата през 2019 година. Противно на очакванията през следващия сезон естонецът преминава в екипа на Hyundai, като завършилото преждевременно приключение с корейците му носи пет победи.

    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт