728 x 90

Колко ново е новото Subaru Outback?

Зададен така, този въпрос може да получи два диаметрално различни отговора, в зависимост от аудиторията. Тези, които нямат някакво специално отношение към марката и модела, навярно ще кажат: „Нищо кой знае колко различно – голямо и удобно комби, сигурно и надеждно, слави се с високата си проходимост, BOXER двигател само на бензин, традиционният дизайн.“ От другата

Зададен така, този въпрос може да получи два диаметрално различни отговора, в зависимост от аудиторията. Тези, които нямат някакво специално отношение към марката и модела, навярно ще кажат: „Нищо кой знае колко различно – голямо и удобно комби, сигурно и надеждно, слави се с високата си проходимост, BOXER двигател само на бензин, традиционният дизайн.“ От другата страна ще са хората, които харесват и познават Subaru: „Тотално нова кола!“ Тук трябва да подчертая, че говорим за един от автомобилните брандове с най-лоялните клиенти. Според едно изследване на американския пазар над 84% от хората, които са притежавали или карали Subaru, биха останали верни на марката и при следващ избор.

Всъщност и двата отговора са верни.

С новия Outback, японците категорично потвърждават принципите си и характерните черти на този пионер при SUV моделите – да можем да стигнем там, където искаме, без значение от маршрута и настилката, сигурно, безопасно и надеждно пътуване, комфортно за хората и с много място за багаж. С годините тези качества са се доказали и би било нелогично да се правят генерални промени. Така че и сега пред нас се представя голямо и удобно комби, с добър просвет и високо ниво на проходимост, благодарение на патентованата система Symmetrical All-Wheel Drive, с която можем без ограничения да дадем воля на авантюристичните си идеи за дестинации.

Карам новия японски SUV в продължение на няколко дни – из преливащите от коли и хора малки улички в центъра на София, на магистрала, по ситно накъдрените завои в Пирин, та чак до последните останали преспи сняг. Макар външно силуетът да не е коренно променен, всъщност колата наистина е толкова модернизирана, че спокойно може да се каже, че е нова. Ето и конкретика:

Това е първият Outback, изграден върху новата глобална платформа (SGP) на японския производител. Тя по всички показатели превъзхожда старата чувствително. Здравината и устойчивостта на усукване на каросерията са повишени, подсилени са структурните елементи на рамата, което елиминира голяма част от вибрациите и шума. Колата се управлява много по-сигурно и лесно, в завой и при спиране страничното накланяне е редуцирано с до 50%, повишени са безопасността за пътниците при сблъсък и комфорта при пътуване. Освен това се осигурява повече полезен вътрешен обем за хора и товари. Здравата конструкция, съвместно с големият двигател и надеждното 4х4 задвижване осигуряват потенциал за теглене на прикачен товар до 2 тона.

Това е първият Outback, изграден върху новата глобална платформа (SGP) на японския производител

Вече повече от 50 години Subaru се придържа към BOXER двигатели, при които буталата се движат хоризонтално едно срещу друго, осигурявайки стабилност чрез нисък център на тежестта и намалено ниво на вибрации. При новия модел агрегатът е с 90% нови компоненти и е само един – 2.5i бензин, четирицилиндров с директно впръскване и по-висока степен на компресия, със 169 к.с. мощност, максимална скорост 193 км/ч и разход на гориво в комбиниран цикъл 8.6 л/100 км пробег. Стандартно в оборудването е активното векторно управление на въртящия момент за подобрена управляемост и поведение в завой. Важно, както за динамиката, така и за разхода, е да ползваме гъвкаво системата SI-DRIVE за избор между два режима на работа на двигателя – S (Спортен) и I (Интелигентен). Първият помага за бърза и линейна реакция на дроселовата клапа с висок въртящ момент за динамично шофиране, а вторият е предназначен за балансирано, плавно и икономично шофиране. Смяната е лесна, бутоните са удобно разположени на волана.

За да съм честен, трябва да призная, че едно от нещата, с които голяма част от японските автомобилни компании ме разочароват, е продължаващото им пристрастие към CVT трансмисиите. Тук системата Lineartronic е значително усъвършенствана, с 8 виртуални предавки с по-широк диапазон и обновена хидравлична система. Тя предлага гладко безстепенно превключване и подобрена горивна ефективност. Но шумът от високите обороти при ускорение си остава смущаващо силен, без резултатът да е впечатляващ – до скорост 100 км/ч се стига след 10,2 секунди. Все пак не трябва да забравяме, че този автомобил няма амбиции към скоростни състезания, приоритетите тук са свързани с безопасност, сигурност и висока проходимост.

Системата за задвижване на всички колела (Symmetrical AWD) действително работи чудесно. Тя осигурява стабилно и безопасно шофиране по всякакви пътни настилки. Активното разпределение на въртящия момент прехвърля мощността към всяко от колелата за по-добро сцепление, в зависимост от условията и пътната настилка. Но за отключване на пълния потенциал на новия Outback разполагам допълнително и с подобрената технология X-MODE с два режима на работа – [SNOW/DIRT] за хлъзгави пътни настилки или [D.SNOW/MUD] за особено коварни пътища, в които колата може да затъне.

Японският производител казва, че това е най-безопасният Outback, създаван някога. Не съм изпадал в критична ситуация, така че ще приема това твърдение. Богатото стандартно оборудване включва следващо поколение технологии за подпомагане на водача EyeSigh с 11 функции за безопасност: система за предотвратяване на сблъсък със стереокамера, вече с разширен (почти удвоен) зрителен ъгъл; разширен адаптивен круиз контрол с функция за центриране в пътната лента; разпознаване на пътни знаци с интелигентен ограничител на скоростта и др. Чувствам се като в „Big brother“: към пакета за безопасност е добавена и системата за наблюдение на лицето на водача – дали е разсеян или вече се чувства уморен. Новост за Outback е и функцията за автоматично спиране при движение на заден ход при опасност. Богатото оборудване за безопасност включва и система за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD) чрез множество камери – предна, странични и задна.

В началото споменах, че външно промените по колата не се набиват на очи веднага, но те са факт и са важни. Предните LED фарове се самонивелират, следват кривата на завоя и дават чудесна видимост вечер. С LED технология са и фаровете за мъгла, както и триизмерните задни светлини с динамични мигачи. Гредите за горния багажник са умно вградени в релсите на покрива и не е необходимо да ги купуваме, а само да ги монтираме напречно. И понеже това е Subaru, този багажник не е само за отхвърляне на номера – той е с товароносимост 318 кг.

Интериорът също е модернизиран и с вградени куп иновативни технологии – вертикален 11.6-инчов сензорен дисплей за лесно управление на аудиосистемата Harman/Kardon, той поддържа и други инфотейнмънт функции; лостчета на волана, ако искаме по-динамично да сменяме предавките; отопляеми волан и седалки, които са с електрическа настройка и с лумбална опора; електрическа задна врата с функция за отваряне без докосване за автоматизиран достъп до багажника, дори и със заети две ръце, както и регулируема по ниво покривна щора на багажното пространство. Цялостната изработка и качеството на материалите в интериора са с високо качество и по нищо не отстъпват на т.н. премиум автомобили.

Това Subaru Outback наистина е ново. Вградените иновативни технологии и качеството на изработката, добавени към характерните, но също сериозно повишени нива на сигурност, проходимост и практичност, правят разликата. И тя е в пъти по-голяма от малката разлика в цената спрямо предходната 5-та генерация на емблематичния за марката, а и за този сегмент, модел.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт