728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Над 20 милиона двигатели Boxer от Subaru за 55 години

Скоро се отбеляза годишнината на една от отличителните технологии на Subaru. През месец май 1966 г. се е състояла световната премиера на Subaru 1000 – първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни Boxer

Скоро се отбеляза годишнината на една от отличителните технологии на Subaru. През месец май 1966 г. се е състояла световната премиера на Subaru 1000 – първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане.

Оттогава компактните и ефективни Boxer двигатели са стълб на марката Subaru, отправната точка за постигане на удоволствие от шофирането и безопасност – фундаментални ценности за японския производител, известен със своята технология за задвижване на всички колела. Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните Boxer двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е синоним на безопасност при шофиране и спортен успех за Subaru от 1972 г.

От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20.4 милиона Boxer двигателя – една история на успеха, която вече гледа към бъдещето. Хибридната система e-Boxer вече пренесе двигателя със срещуположно разположени цилиндри в епохата на електрификацията. Новата система обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2.5-литров Boxer двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение), което наскоро се появи на европейския пазар.

В Boxer двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това са най-добрите условия за идеален баланс на масите. Освен това двигателите Boxer от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите.

Прочети още:
Chevrolet представи 10.4-литров V8 с 1004 к.с.!

Без Boxer двигателя като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела – Symmetrical AWD, което отличава марката Subaru вече почти половин век, не би било възможно. От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила в полза на балансираното, неутрално и безопасно поведение при шофиране.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *