728 x 90

Stellantis подготвя завод за производство на лекотоварни автомобили на водород

По време на посещението си на завода на Stellantis в Хордейн, Франция, Карлос Таварес – главният изпълнителен директор на компанията, обяви началото на масовото производство на лекотоварни автомобили Peugeot, Citroen и Opel във версия, задвижвана с водородна горивна клетка. „Горд съм с работата на ръководството и служителите на завода Хордейн, които го превърнаха в първия

По време на посещението си на завода на Stellantis в Хордейн, Франция, Карлос Таварес – главният изпълнителен директор на компанията, обяви началото на масовото производство на лекотоварни автомобили Peugeot, Citroen и Opel във версия, задвижвана с водородна горивна клетка.

„Горд съм с работата на ръководството и служителите на завода Хордейн, които го превърнаха в първия в света, който комбинира три вида енергия, благодарение на гъвкавостта на производствената си система. Това показва намерението на Stellantis да инвестира в най-новите технологии във Франция в подкрепа на нисковъглеродната мобилност“ – обяви Таварес и допълни, че Stellantis е успяла да премине към следващия етап от историята на автомобилостроенето.

Превозните средства, задвижвани с водород, ще се сглобяват на същата поточна линия, на която се произвеждат и ДВГ и електрическите версии на лекотоварния K-Zero, като и за тях ще се следват обичайните етапи на боядисване и сглобяване. За финалните настройки ще се ползва наскоро оборудвания за целта нов цех от 8000 м².

Благодарение на обособяването на специален екип за монтажа на резервоара, допълнителните батерии и горивната клетка производственото време за тези операции ще бъде съкратено наполовина в сравнение с предишния процес, при който инсталирането на горивната клетка се е извършвало в Рюселсхайм.

Индустриализацията със задвижвани с водород лекотоварни автомобили е нова стъпка за Хордейн, където 43% от моделите на марките Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall, Fiat и Toyota вече се предлагат в електрическа версия с нулеви емисии. За този проект са инвестирани 10 млн. евро с финансовата подкрепа и от френското правителство.

Прочети още:
Renault и Geely сключиха споразумение за производство на двигатели

Лекотоварните превозни средства K-Zero с водородна горивна клетка са предназначени за превози на дълги разстояния, които изискват по-голяма автономия (400 км), възможно най-бързото зареждане (3 минути) и голяма товароносимост (1000 кг полезен товар). Stellantis е първият производител в света, който пуска на пазара този тип превозно средство през 2021 г.

Заводът в Хордейн е открит през 1994 г. и е в основата на индустриалната стратегия за лекотоварни превозни средства на Stellantis. В него работят 2440 души на три смени, а дневното производство е от 628 автомобила от семейството „K-Zero“. През 2021 г. там са сглобени 144 650 превозни средства, а през лятото на 2022 г. бе ознаменувано производството и на едномилионния екземпляр.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *