728 x 90

Босът на Stellantis: Тласъкът към електрификация не идва от фирмите, а от политиците

Електрическите автомобили изглеждат като неизбежното бъдеще. Производителите инвестират в технологията, като същевременно дават смели обещания да трансформират цялата си гама към електрифицирани превозни средства. Някои дори обявиха крайни срокове за прехода. Въпреки това, според главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, натискът към електрификация не идва от автомобилните производители, а от политиците, което може да

Електрическите автомобили изглеждат като неизбежното бъдеще. Производителите инвестират в технологията, като същевременно дават смели обещания да трансформират цялата си гама към електрифицирани превозни средства. Някои дори обявиха крайни срокове за прехода. Въпреки това, според главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, натискът към електрификация не идва от автомобилните производители, а от политиците, което може да доведе до рискове.

Automotive News съобщава, че Таварес е казал по време на среща на европейски медии, че „бруталността“ на забраната в Европа от 2035 г. за двигатели с вътрешно горене може да създаде „социален риск“. Крайният срок принуждава автомобилните производители бързо да трансформират своите фабрики и вериги за доставки, за да отговорят на новите правителствени разпоредби. Преди това той обеща да не затваря европейски заводи, но също така отбеляза, че Stellantis „ще трябва да остане конкурентоспособен.“

Таварес отбеляза също, че има по-добри начини за намаляване на въглеродните емисии, които са по-евтини и по-бързи от преминаването към електрически превозни средства. Таварес казва, че електромобилът ще трябва да измине поне 70 000 километра, за да започне да компенсира въглеродния си отпечатък. Леките хибридни превозни средства биха могли значително да намалят въглеродните емисии, като същевременно са по-евтини за клиентите и за автомобилните производители.

Stellantis обяви миналата година, че ще инвестира повече от 30 милиарда долара в електрически превозни средства до 2025 г., като всички 14 марки в портфолиото на компанията планират да предлагат изцяло електрически превозни средства. Планът за електрификация на включва въвеждането на 20 електрифицирани модела до края на 2023 г., като някои марки, като Alfa Romeo и Lancia, ще станат изцяло електрифицирани още през 2027 г.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт