728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Над 30% от колите в София са Евро 1, Евро 2 или по-стари

Репортаж на Дневник посочва, че в София регистрирани в момента са 833 хиляди леки коли.

Състоянието на автомобилния парк в България продължава да е на дъното по на практика всички показатели от целия Европейски съюз. Ситуаията не е много по-добра и в София, където стандартът на живот е един от най-високите за страната.

Репортаж на Дневник посочва, че в София регистрирани в момента са 833 хиляди леки коли. Над 30 процента от тези автомобили са с екостандарт Евро 1 и 2 или дори по-стари.

Бърза справка показва, че преди десет години регистрираните коли в София са били 462 хиляди. Средната възраст на колите в столицата в момента е 19 години, а средната за страната по данни на МВР е 18.5 години.

Отново за сравнение, през 2011 г. средната възраст на леките коли в София е била 24 години. Дневник посочва, че най-млади коли са карани през 2016 г., когато средната възраст е била 17 години.

„В действителност, автомобилите, които се движат и паркират по софийските улици, са повече от регистрираните в София, тъй като жители на други селища ежедневно пристигат с личните си автомобили до местоработата си в столицата“, припомниха по-рано тази година от Столичния общински съвет.

Главният архитект на София Здравко Здравков на няколко пъти е коментирал, че трябва да се приоритизират пешеходците. Преди време той припомни, че през 1961 г. София е била планирана за 81 автомобила на 1000 човека, а през 80-те години София се планира за 250 автомобила на 1000 човека.

Прочети още:
Всички пътища в страната са отворени

София се намира на 53-то място в света по задръствания по статистика на една от водещите компании за навигационни системи TomTom. Цифрите показват, че нашата столица запазва позицията си от предходната година, отбелязвайки общ спад с около 6 процента в задръстванията за 2020 спрямо 2019 г.

Състоянието на автомобилния парк ни подрежда и на едно от първите места в класациите на ЕС за замърсяване на въздуха с фини прахови частици.

Снимка: Павлин Цвятков

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *