728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Skoda Fabia: Победител по рождение

Тест на на четвъртата генерация на бестселъра Skoda Fabia.

Името Fabia се появи за първи път в историята на чешката компания преди 22 години – дългоочакваният наследник на модела от малък клас Felicia (на пазара от 1994 година) излезе през 1999 година. Ако се заровим по-назад в историята, началото на съвременните малки модели на марката започва през 1987 година с Favorit. Именно със споделящия обща база с Volkswagen Polo модел Fabia компанията се изстрелва към върха в сегмента на градските машини – от трите поколения са продадени общо около 4,5 милиона екземпляра, а като качества автомобилът неизменно е сред най-добрите в своята категория.

Сега на сцената излиза четвъртото поред издание на малкия хечбек, като в случая думата „малък” вече като че ли не е съвсем на мястото си – дължината на каросерията е достигнала 4,10 метра, тоест моделът вече е с размери, сравними с тези на Golf IV – между другото, въпросният модел от Волфсбург излиза на бял свят в същата година, когато се появява и първата Fabia. Автомобилът е пораснал със 111 милиметра на дължина, междуосието е увеличено с 94 милиметра, а вместимостта на товарното отделение е пораснала с цели 50 литра, достигайки внушителните 380 литра – стойност, типична по-скоро за по-високия клас.



Висока класа в интериора


Веднага щом седне в новата Fabia, човек, който в една или друга степен познава нейните предшественици, моментално започва да изпитва чувството, че се намира в един наистина пораснал автомобил. Пораснал както в буквалния, така и в преносния смисъл. От една страна това се дължи на обстоятелството, че по отношение на вътрешния простор и комфорта интериорът се представя на висота, която съвсем доскоро не се срещаше често дори в компактния клас. Размерите, удобството и страничната опора на седалките са като в автомобил, предназначен за далечни пътешествия, а не като в модел с преобладаващо градски характер. Качеството на използваните материали, както и изработката също са на ниво, далеч надхвърлящо обичайната представа за автомобил от малкия клас. Дигиталното арматурно табло и големият сензорен екран в горната част на средната конзола са добре познати от редица други модели на концерна Volkswagen, базирани на платформата MQB. Типично за Skoda, simply clever решенията могат да бъдат открити буквално навсякъде в автомобила и голяма част от тях действително правят всекидневието по-леко и по-приятно.

Прочети още:
С Audi Q4 E-Tron на пътя

Външно Fabia също се представя в напълно нова светлина – автомобилът има коренно променени пропорции с дълго междуосие, къси надвеси, ясно изразена линия на рамената на каросерията и силно контуриран преден капак, поради което осанката му е значително по-представителна и атлетична, отколкото тази на предшественика. Силно впечатление правят и заострените двукомпонентни задни светлини, които заедно с предните фарове силно се доближават до стила на електрическия модел Enyaq. Не бива да пропускаме и факта, че моделът има най-ниския коефициент на аеродинамично съпротивление в класа – едва 0,28.

За пазарния си старт моделът ще се предлага с двигателна гама, съставена изключително от трицилиндрови бензинови агрегати с мощност 80/95/110 к.с. Базовата версия е с атмосферно пълнене, докато другите две изпълнения са с турбо. По време на първите изпитания на модела имахме възможност да се запознаем с качествата на двата турбомотора с 95 и 110 к.с., които се представят напълно според очакванията – с приятно дискретни маниери на работа, добра тяга и нисък разход от порядъка на пет и половина – шест литра на сто километра в реални условия при смесен цикъл на шофиране. Въпросът дали човек да избере класическата механична трансмисия или седемстепенната с два съединителя зависи изцяло от личните потребности и предпочитания – и двата варианта вършат работата си повече от добре.

Настройките на ходовата част постигат убедителен баланс между чевръста управляемост, впечатляваща стабилност и приятна возия. Освен с внушителен арсенал от асистиращи системи за водача, включващ Travel Assist с адаптивно регулиране на дистанцията, функция за аварийно спиране в градски условия и т.н., новата Fabia може да се похвали и с LED светлини, както и пълен набор въздушни възглавници.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новата Fabia не само е пораснала като външни и вътрешни размери, но е и значително съзряла като характер. Резултатът е един високотехнологичен, функционален и качествено изработен автомобил с убедително съотношение цена-качества, който в редица отношения далеч надхвърля очакванията за представител на малкия клас.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *