728 x 90

Първата Skoda Fabia RS беше TDI рецепта, която никога няма да се повтори

Fabia RS излиза за първи път през 2003 година и се задвижва от 1.9-литров дизел с технология помпа-дюза.

Само преди няколко дни Skoda показа изцяло новото поколение Fabia. Спокойно можем да кажем, че малкият автомобил няма да получи спортна версия или поне засега индикациите са такива.

Със 100-процентова сигурност можем да кажем нещо друго. Дори и да има Fabia RS, тя със сигурност няма да е с дизелов мотор. А само преди по-малко от две десетилетия оригиналният спортен хеч от серията има TDI агрегат, разказва CarThrottle.

Fabia RS излиза за първи път през 2003 година и се задвижва от 1.9-литров дизел с технология помпа-дюза. Моделът стана първият дизелов спортен хеч, който не се предлагаше изобщо с бензинов мотор.

Двигателят е 1.9-литровият дизело с директно впръскване и турбокомпресор на Volkswagen Group. Мощността е 130 к.с., а въртящият момент е 310 Нм при 1900 об/мин. Относително компактният агрегат работи в тандем с шестстепенна ръчна скоростна кутия.

Официалните данни показват, че от 0 до 100 км/ч Fabia RS ускорява за 9.6 секунди, но няколко автомобилни списания и уебсайтове по това време измерват по-бързи времена около диапазона 7.0–7.5 секунди.

Особено впечатляващо е, че времето за ускорение от 80 до 112 км/ч е 5.6 секунди, което е по-бързо от 330i на BMW с около 0.4 секунди. Fabia RS може да постигне среден разход на гориво от 6.2 литра на 100 км пробег.

Фактът, че Fabia RS TDI продължи съществуването си само едно поколение и най-вероятно никога няма да се завърне, прави модела още по-интригуващ. В крайна сметка това беше кратък експеримент, като Skoda избра да даде на заместващия модел 1.4-литров редови турбо бензинов мотор. По-мощен, но може би по-малко вълнуващ за шофиране.

Друга причина, поради която горещият хечбек е особено интересен за покупка днес, е фактът, че той може много лесно да се тунингова. 1.9 помпа-дюза дизеловият мотор на Fabia RS спокойно може да бъде „надут“ до 200 к.с. след известни хардуерни промени, а тогава динамиката се подобрява значително.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт