728 x 90

Електрическият Skoda Enyaq в производство от по 350 бройки на ден

Първият изцяло електрически кросоувър на Skoda вече е на поточните линии. Enyaq iV дебютира по-рано тази година, а първите бройки за крайни клиенти вече слязоха от поточните линии в Млада Болеслав. Возилото е първото за чехите, което се базира на платформата Modular Electrification Toolkit (MEB) на Volkswagen Group. Планираното производство включва издаването на 350 готови

Първият изцяло електрически кросоувър на Skoda вече е на поточните линии. Enyaq iV дебютира по-рано тази година, а първите бройки за крайни клиенти вече слязоха от поточните линии в Млада Болеслав.

Возилото е първото за чехите, което се базира на платформата Modular Electrification Toolkit (MEB) на Volkswagen Group. Планираното производство включва издаването на 350 готови бройки всеки ден.

„Enyaq iV е първият сериен модел на Skoda, който е проектиран като изцяло електрическо превозно средство от самото начало. Това означава, че нашият нов SUV също поставя изцяло различни изисквания към производствените процеси и производствените последователности, отколкото моделите с двигатели с вътрешно горене,“ коментира Михаел Ойлеклаус, член на борда на Skoda за производство и логистика.

Разликите в производствения процес спрямо коли с ДВГ са наложили драстични модернизации на завода в Млада Болеслав. След тях, фабриката се превръща в единствената, която може да работи едновременно по коли, базирани на MEB и MQB, което е „много специален момент за целия ни екип,“ добавят от бранда.

В основния си завод в Млада Болеслав, Skoda е инвестирала 32 милиона евро в работата по преобразуване на поточните линии. Всеки ден тук ще се сглобяват три модела на компанията – освен Enyaq iV, това са още Octavia (производството на която ви представихме в отделна статия) и Karoq.

Производителят на автомобили адаптира статиката на сградата и проектира технологиите за транспортиране на части, за да отговори на теглото на акумулаторните електрически превозни средства и инсталираните компоненти.

В допълнение, Skoda въведе мерки за безопасност в областта на боравенето с батерии, например чрез инсталиране на термокамери. Те наблюдават денонощно температурата в сервиза и задействат аларма, ако се открие някакво отклонение.

Що се отнася до самия Enyaq iV, возилото е дълго 4,6 метра, широко 1,87 метра и високо 1,61 метра, като междуосието е 2,76 метра. В арсенала от предлагани версии откриваме три батерии (55 кВч, 62 кВч и 82 кВч), както и пет силови модификации – 146 к.с, 177 к.с., 201 к.с., 261 к.с. и 302 к.с. в модела RS.

Именно той заема позицията на флагман в гамата със своето ускорение от място до 100 км/ч в рамките на 6,2 секунди и максимална скорост 180 км/ч. Впрочем, пиковата изходна мощност на този автомобил го превръща в най-мощната серийна Skoda в историята на марката до момента.

Ако пробегът с едно зареждане е по-важен критерий за вас, то е важно да отбележим, че с най-дълъг такъв може да се похвали Enyaq iV с един електромотор, задно предаване и 82-кВч батерия. По данни на производителя, при едно пълно зареждане на батериите този модел може да измине до 510 км, измерено по цикъла WLTP.

По отношение на зареждането, Enyaq iV предлага зареждане до около 80 процента от капацитета на батерията – дори и при най-голямата 82-кВч такава – в рамките на под 40 минути благодарение на 125-кВ бързо зарядно устройство. 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт