728 x 90

2.5 милиона километра тестове за Spectre, първият електрически Rolls-Royce

Никой друг автомобилен производител няма да го направи – 2,5 милиона километра тестове преди пускането на само един нов модел. Това симулира практически експлоатация за повече от 400 години, според средния пробег на представителите на британската марка. Но такива безпрецедентни изпитания са обясними – това е може би най-очакваният нов Rolls-Royce в 118-тодишната история на

Никой друг автомобилен производител няма да го направи – 2,5 милиона километра тестове преди пускането на само един нов модел. Това симулира практически експлоатация за повече от 400 години, според средния пробег на представителите на британската марка. Но такива безпрецедентни изпитания са обясними – това е може би най-очакваният нов Rolls-Royce в 118-тодишната история на марката, бурна революция в спокойните традиции. Голямото предизвикателство при тази промяна е да се гарантира на клиентите, че Spectre е чистокръвен Rolls-Royce, носещ в гените си очакваните комфорт, лукс и съвършенство, но с нов тип задвижване – безкомпромисно и още по-безшумно от най-тихите ДВГ. В момента тече втората фаза от тази най-взискателна тестова програма, създавана някога от марката, която включва изминаването на 625 000 км в регионите на Прованс и Лазурния бряг на Южна Франция.

Spectre категорично е най-интелигентния Rolls-Royce до момента. Съвършеното пътно поведение и оптималната работа на задвижването във всеки един момент се дължат на новата децентрализирана електронна система. Тя позволява директен обмен на подробна информация между отделните системи и компоненти с минимална централизирана обработка. Вместо информацията да се събира и анализира от един централен процесор, данните се обработват по-близо до техния източник. Така времето за реакция на автомобила е значително по-кратко и тя е несравнимо по-точна. Протичащите връзки подател-получател са над 141 200, което са около три пъти повече протичащи сигнали, отколкото при досегашен Rolls-Royce. На специален контрол и оптимизация подлежи всяка една от над 25000 функции в Spectre, които осигуряват вариации на реакция, в зависимост от времето, поведението на водача, състоянието на превозното средство и пътните условия във всеки един момент. Това дава възможност да бъде одобрена и патентована нова технология на окачването, която дори усъвършенства характерното „вълшебно каране на килим“ (Magic Carpet Ride). Електронната системата Flagbearer разчита пътната настилка напред, взима данни и от  сателитна навигация, обработва ги с висока скорост и предупреждава и настройва Spectre за предстоящи завои и неравности, като гарантира стабилното им и неусетно преодоляване. 

И все пак разработването на Spectre не е само упражнение по компютърни науки. Много време, усилия и мисъл са вложени в развитието на архитектурата. Алуминиевата структура е подсилена със стоманени профили, което осигурява изключителна устойчивост на усукване. Освен това в алуминиевата пространствена рамка е вградена и батерията, самата тя със супер твърда конструкция. Така дизайнерите създават нов клас Rolls-Royce – Electric Super Coupé – и осигуряват на Spectre най-здравата каросерия в историята на марката, с 30% подобрение го превръщат в най-твърдият Rolls-Royce досега. И още едно постижение – той категорично е и най-аеродинамичният. След прецизно тестване в аеродинамичен тунел, цифрово моделиране и непрекъснато високоскоростно тестване на писта, коефициентът на съпротивление (cd) на Spectre е потвърден на 0,25. Това не само представлява рекорд за марката, но е и безпрецедентен резултат в луксозния сегмент.

Разработката на Spectre вече е завършена приблизително на 40%. Очаква се първите доставки за клиенти ще започнат през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт