728 x 90

Rimac Nevera дебютира с 1914 к.с. и веднага подобри рекорда на четвърт миля (видео)

Хърватският производител Rimac Automobili представи C_Two като концепция преди малко повече от три години и сега най-накрая извади финалната версия на изцяло електрическия си хиперкар. Кръстена на средиземноморска буря, Nevera е била подложена на множество промени спрямо концепта, което е довело до 34 процента повишаване на аеродинамичната ефективност в сравнение с ранните прототипи. Активирането на

Хърватският производител Rimac Automobili представи C_Two като концепция преди малко повече от три години и сега най-накрая извади финалната версия на изцяло електрическия си хиперкар. Кръстена на средиземноморска буря, Nevera е била подложена на множество промени спрямо концепта, което е довело до 34 процента повишаване на аеродинамичната ефективност в сравнение с ранните прототипи.

Активирането на режима Low Drag намалява коефициента на челно съпротивление до 0.30, докато връщането обратно към режим High Downforce увеличава притискащата сила с 326 процента. Елегантното тяло на колата също е прецизно настроено за по-добра ефективност на охлаждане на силовия агрегат и спирачките.

Лансиран като конкурент на Pininfarina Battista, вторият сериен автомобил на Rimac има някои от най-невероятните технически спецификации, които някога сме виждали. Задвижването е поверено на система с 4 електромотора с обща мощност от 1914 конски сили и 2360 Нм въртящ момент. Електрическият двуместен хипер автомобил ускорява от място до 60 мили в час (96 км/ч) за едва 1.85 секунди и до 62 мили в час (100 км/ч) за 1.97 секунди.

Важно е да се отбележи, че тези цифри са възможни само на повърхност с високо сцепление, според Rimac. Същото важи и за спринта от до 300 км/ч, който отнема невероятните 9.3 секунди. Nevera се нуждае от 8.6 секунди, за да измине четвърт миля, което е нов световен рекорд за сериен автомобил в тази дисциплина. До този момент най-бързата серийна кола на четвърт миля беше Bugatti Chiron Sport с 9.4 секунди. Потвърждение на рекорда можете да видите във видеото по-долу.

Тъй като е електрическо превозно средство, което дава приоритет на производителността пред всичко друго, пробегът може да бъде проблем за тези, които всъщност ще използват хипер автомобила всеки ден. Rimac е монтирал голяма 120-кВч батерия, която би трябвало да е способна да осигури енергия за пробег от около 550 километра в цикъла WLTP. От само себе си се разбира, че честото изцеждане на възможностите на тези четири електродвигателя ще изтощи батерията много по-бързо.

След като остане без ток, Nevera се нуждае от 22 минути, за да зареди от 0 до 80 процента от енергията, поддържайки впечатляващо бързо зареждане от 500 кВт. Rimac разработва комплекта батерии за Nevera самостоятелно като неразделна част от хипер автомобила, добавяйки 37 процента структурна твърдост към монокока от въглеродни влакна. Цялата кола тежи 2150 килограма, разпределени в съотношение 48/52 отпред/отзад.

С голямата мощност (и тегло) идва и голяма отговорност при спиране, подтиквайки Rimac да монтира 390-милиметрови Brembo въглеродно-керамични спирачни дискове, оборудвани с шест-бутални апарати. Твърди се, че Nevera осигурява най-високо използване на регенеративно спиране от всеки друг сериен автомобил.

Ограничен до само 150 бройки, Rimac Nevera е разработен като наистина глобален модел, който ще се предлага на много пазари по света. Цената е също толкова умопомрачителна, колкото и представянето на пътя – два милиона евро. Всеки екземпляр ще бъде подписан от основателя и изпълнителен директор на компанията Мате Римак. Клиентите ще могат да избират от версии GT, Signature, Timeless, както и издание по поръчка с по-големи възможности за персонализация. Римак дори казва, че няма да има две еднакви коли.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт