РИЛА 8х8 е пехотна бойна машина, която ще се произвежда в Бургас

За първи път в България, световният производител International Armored Group представя новата си бойна машина на пехотата РИЛА 8×8 на изложението за отбранителна техника и услуги Хемус 2022, 1- 4 юни, Пловдив. Бронираният автомобил се предлага в няколко конфигурации, като първите две са А и Б. Машините са от ново поколение, с изключителни технически и

За първи път в България, световният производител International Armored Group представя новата си бойна машина на пехотата РИЛА 8×8 на изложението за отбранителна техника и услуги Хемус 2022, 1- 4 юни, Пловдив. Бронираният автомобил се предлага в няколко конфигурации, като първите две са А и Б. Машините са от ново поколение, с изключителни технически и тактически характеристики, които могат да се надграждат. Посетителите на Хемус 2022 ще видят РИЛА 8х8 в конфигурация Б. Силно защитеният модулен корпус на автомобила представлява многофункционална платформа, в която могат да се интегрират различни видове оборудване за нуждите на армията. РИЛА 8×8 разполага с отлични балистични защити по стандартите на НАТО – STANAG 4569 ниво 4 на бронята.

Всички конфигурации на РИЛА 8×8 са с независимо окачване, което им дава възможност за бързо и плавно придвижване по неравни терени. Задвижват се от турбо дизелов двигател, с нисък разход на гориво, като достигат максимална скорост от 100 км/ч и имат запас от ход не по малко от 700 км. Брутното тегло на РИЛА 8×8 Б, демонстрирано на изложението Хемус, е 26 тона, а на РИЛА 8×8 А е 27 тона. Машините преодоляват наклон при изкачване 60% и страничен наклон 30%. Конструирани са с автоматична трансмисия и двустепенна раздатъчна кутия. И двете модификации работят с 24V електрическа система със 180 Ah батерия и 28V 90 Ah алтернатор. В тях има вграден интегриран дисплей за управление на електрониката, а в случай на пожар са подсигурени с автоматично гасене. РИЛА 8×8 побира до единадесет души екипаж, като машините са проектирани така, че да осигурят удобно и безопасно пътуване. Преносими са с железопътен, морски и въздушен транспорт.

Освен РИЛА 8х8 Б, на изложението Хемус 2022 International Armored Group представя и тактическото превозно средство РИЛА 4×4 MRAP и бронетранспортьора Jaws.

РИЛА 4×4 MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) е сред първите бронирани автомобили, тествани в България по стандартите на НАТО, съвместно с нидерландската сертифицираща лаборатория TNO.  Проведените изпитания на превозното средство на „Централен артилерийски полигон – МО“ до с. Змеево са по стандарт NATO STANAG 4569 – ниво 4a и 4b за защита от взрив 10 кг. тротил и страничен взрив 50 кг. тротил. РИЛА 4х4 MRAP отговаря на всички изисквания на НАТО.

Прочети още:
Visteon стартира специална програма за български софтуерни таланти

Бронираният автомобил може да бъде надграден с полицейско или военно оборудване на купола, включително с въртящ се на 360° модул с оръжие, автоматична оръжейна станция с дистанционно управление, системи за термовизионни камери за наблюдение, гранатомети, затъмняващи светлини и много други.  РИЛА 4х4 MRAP работи с 24V електрическа система и има възможност за независимо окачване. Побира екипаж от 10 души.

Бронетранспортьорът Jaws се предлага в различни конфигурации, с дизелов или бензинов двигател, с автоматична или ръчна трансмисия, с ляв или с десен волан. Оборудван е със система за интелигентно 4х4 задвижване. Окачването е пригодено и за офроуд терени. Автомобилът може да се надгради с военно оборудване – с брониран купол и оръжейна система, както и с балистична и минна защита. Позволява лесна поддръжка и ремонт. Побира 8 души.

РИЛА 4×4 MRAP и Jaws ще бъдат оборудвани с куполи Aspis и Secutor от испанския производител Escribano. След интегрирането им към машините, компанията ще демонстрира пред министерството на отбраната стрелба с тях на полигона до село Змеево.

Различните конфигурации на РИЛА 8×8, както и други модели бронирани автомобили на IAG, ще се произвеждат и в България. В края на април компанията обяви, че ще инвестира най-малко 20 милиона лева в завод в Индустриална зона – Бургас, на площ от 150 000 кв. м., с над 300 служители, като се очаква основното производствено хале да е завършено през 2024 г. Преди това IAG ще стартира програми за практическо обучение на специалисти.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget