Renault 4 се превърна в летяща кола за 60-тата си годишнина

За да завърши тържествата за 60-ата годишнина на Renault 4, автомобилният производител си партнира с центъра по моушън дизайн TheArsenale, за да създаде футуристичен демонстрационен автомобил, интерпретация на емблематичния модел. През 2021 г. се навършват 60 години от създаването на Renault 4L, модел с над 8 милиона продажби в над 100 страни за период от

За да завърши тържествата за 60-ата годишнина на Renault 4, автомобилният производител си партнира с центъра по моушън дизайн TheArsenale, за да създаде футуристичен демонстрационен автомобил, интерпретация на емблематичния модел.

През 2021 г. се навършват 60 години от създаването на Renault 4L, модел с над 8 милиона продажби в над 100 страни за период от повече от 30 години. Много повече от автомобил, 4L е истинска икона.

За да отпразнува своята 60-та годишнина, Renault провежда година на тържества, състояща се от редица инициативи. За да завърши подобаващо, марката решава да обедини усилия с дизайнерски център TheArsenale, за да създаде демонстрационен автомобил, предоставящ футуристична и нестандартна интерпретация на 4L. Оригиналното Renault 4 е семпъл, ефективен и гъвкав автомобил, проивеждан между 1961 и 1992 г. Автомобил със „сини дънки“, както го описва бившият ръководител на Renault Group, Пиер Драйфус.

Истинска икона, превозваща семейства, компании и дори жандармерията и La Poste, както и помагаща на няколко поколения млади автомобилисти да се придвижват. Неговите ценности и качества убеждават TheArsenale да си сътрудничи с Renault в създаването на 4L, предназначен да се движи по немаркираните магистрали над нашите глави.

„След едногодишно празненство искахме да създадем нещо нетрадиционно, за да завършим 60-ата годишнина на 4L.” подчертава Арно Белони, глобален маркетинг директор на марката Renault. „Това сътрудничество с TheArsenale пасна идеално. Летящият демонстационен автомобил AIR4 е нещо невиждано досега и намигване за това как може да изглежда тази икона след още 60 години.“

Прочети още:
Отново отпадна идеята за субсидия за електромобили, причината - войната в Украйна

AIR4 няма нужда от колела, за да се движи. Вместо това моделът разполага с четири двуперкови витла, по едно във всеки ъгъл на автомобила. Шасито е разположено в средата на ротационната рамка и водачът може да достъпи и да заеме място в кабината, като повдигне преобразения корпус на Renault 4, който е закрепен на шарнири отпред.

От техническа гледна точка, AIR4 се захранва от литиево-полимерни батерии от 22 000 mAh, които генерират обща мощност от 90 000 mAh. Автомобилът разчита на хоризонтална максимална скорост от 26 м/сек, с наклон от 45° по време на полети и до 70° максимален наклон. Може да лети на височина до 700 м със скорост на излитане 14 м/сек, поддържана при 4 м/сек от съображения за безопасност и скорост на кацане от 3 м/сек. Не на последно място, AIR4 предлага максимална векторна тяга от 380 кг, тоест 95 кг на витло.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget