728 x 90

Range Rover на ток за над 500 хил. лв.

    Inverted EV възстановява класически автомобили и ги преоборудва за електрическо задвижване. Последният проект е стар Range Rover, който се движи с техника от Tesla. Ето как се променят времената: Докато преди майсторите на рестомода* за всъдеходи след приключване на работата по каросерията предпочитаха да поставят в рестилизираните офроудъри американски хеви метъл с осем цилиндъра, сега

    Inverted EV възстановява класически автомобили и ги преоборудва за електрическо задвижване. Последният проект е стар Range Rover, който се движи с техника от Tesla.

    Ето как се променят времената: Докато преди майсторите на рестомода* за всъдеходи след приключване на работата по каросерията предпочитаха да поставят в рестилизираните офроудъри американски хеви метъл с осем цилиндъра, сега все повече специализирани фирми работят, така да се каже, с повишено напрежение и монтират електрически задвижвания. Една от тях е британската компания за преоборудване Inverted EV, която се е заела с един класически Range Rover. 

    За да не опростява излишно нещата, Inverted EV е избрал за преустройството ранен Range с две врати, който има репутацията на цар на драмите по отношение на дългосрочното качество. И това определено означава нещо за иначе изключително симпатичния Range Rover Classic. Inverted EV взе единственото приемливо решение в такива случаи – да направи frame-off реставрация, като отдели каросерията от рамата, за да възстанови всички компоненти във възможно най-добро състояние.

    Част от батериите, управляващата електроника и разбира се, самият двигател на Tesla се намират под предния капак на Range Rover Classic.

    За задвижването Inverted разчита на техника от Tesla. Използван е големият задвижващ блок (Large Drive Unit) от Tesla Model S. Това е разбираемо решение, защото блокът се предлага като употребяван в достатъчни количества от различни доставчици и се продава за между 5000 и 10 000 евро в зависимост от състоянието. Inverted монтира нов редуктор и нова маслена помпа. За тяговия акумулатор също се използват клетки на Tesla, като Inverted определя капацитета в зависимост от желанията на клиента. За представения тук модел в двигателния отсек и в багажника са монтирани клетки с общ капацитет 80 кВтч.

    С капацитет на батерията 80 кВтч

    За контрол Inverted използва нова система за управление на батерията и инсталира зарядно устройство с мощност 100 кВт. Задвижващият агрегат на Tesla е с мощност 450 к.с. и 600 нютонметра въртящ момент. В сравнение с оригиналния карбураторен двигател на Range Rover Classic – 3,5-литров V8 с мощност 135 к.с., това е значително увеличение. За да се справи с него, Inverted монтира подсилени мостове, модифицирана система на окачването със стабилизатори и спортна спирачна система Alcon на предния мост.

    Усъвършенстването на спирачките и окачването не е лоша идея с оглед на увеличената мощност, тъй като в първоначалното си състояние старият Range Rover има доста ограничени способности за завиване и спиране. В крайна сметка след преустройството удостоеният с електрическа титла ветеран може да достигне 100 км/ч за около пет секунди.

    Цената е определено шестцифрена

    След първото произведение, което Inverted нарича „модел #001“, в бъдеще ще бъдат създавани до шест екземпляра годишно в зависимост от желанията на клиентите. Inverted EV ще се погрижва за закупуване на базовия автомобил или ще преработва съществуващи автомобили на клиенти. Могат да се използват както версиите с две, така и с четири врати на Range Rover Classic; удълженият вариант LSE също може да бъде модифициран.

    Интериорът, разбира се, също е обновен по висок стандарт. И тук не всичко е оригинално, но отговаря на стила.

    Като се има предвид вниманието към детайлите (вж. галерията със снимки) и обемът на работата по преустройството, не е изненадващо, че то не е евтино. За Inverted Range Rover #001 компанията посочва цена от 225 000 британски лири, или около 257 000 евро. Към нея се добавя и съответният данък върху оборота.

    Снимки: Inverted EV


    * Рестомод е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на рестомода е телевизионната звезда Джей Лено.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт