728 x 90

Проучване: премиум автомобилите се обезценяват най-бързо

Докато обикновена кола вероятно ще се озове на сметището след 20 – 30 години, Porsche или Jaguar с документирана сервизна книжка и безупречна история може да стане още по-ценна с времето.

След като нов автомобил излезе от автосалона, той веднага губи голям процент от цената си на дребно. Вярно е, че стойността на автомобила продължава да намалява с течение на времето, но някои марки се обезценяват повече от други. За да установят кои марки автомобили губят най-много стойност, автомобилните експерти от carVertical провеждат проучване и анализират над 72 милиона единици данни между 2019 и 2022 г. в Европа, САЩ и Австралия. Ето и основните открития.

Porsche най-добре задържа цената си

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) и MINI (-85,5%) са най-малко обезценяващите се 3 марки, като най-високата им стойност остава след изваждане на най-ниската пазарна стойност на автомобила от първоначалната му цена. Така например Porsche ще загуби само 64,4% от стойността си през годините, докато Lexus ще загуби 89,9% от стойността си.

„Макар и Porsche произвежда спортни автомобили, неговите модели са достатъчно практични и за ежедневно шофиране. 911 е вероятно един от най-емблематичните автомобили в историята, с огромна фен база. Нищо чудно, че търсенето му надминава предлагането. Автомобилите на Porsche са надеждни, издръжливи и имат отличителен вид, който привлича клиенти“, обяснява Матас Бузелис от carVertical.

Сред автомобилите с висока остатъчна стойност се появяват и по-традиционни марки като Hyundai и Toyota. Тези превозни средства са по-достъпни и обикновено предлагат по-ниски разходи за поддръжка, което повишава тяхното търсене сред купувачите на употребявани автомобили.

Докато някои първокласни марки като Jaguar, Land Rover и Lexus имат по-ниска тенденция към обезценяване, това не винаги е така.

Много първокласни марки автомобили губят повече стойност от по-евтините си варианти

Както показва графиката, най-обезценяващите се марки автомобили през годините са Chrysler, Audi и Seat. Например максималното обезценяване на нов Chrysler в крайна сметка ще падне до -96,8% (средно за 25 години), което го прави марката, която губи по-голямата част от стойността си на пазара. В интерес на истината, около половината от марките в грешния край на тази графика за обезценяване на автомобили са от премиум клас. Макар че потребителите обожават Infiniti, BMW и Volvo, тяхната стойност намалява значително с течение на времето.

За сравнение, автомобилите Toyota достигат най-ниската си стойност на възраст от 19 години, докато BMW достига до там на 21. При все това автомобилите Toyota губят около 88,7% от стойността си, докато BMW – 93,8%. Какви фактори довеждат до тези разлики?

„BMW и други марки луксозни автомобили обикновено имат функции и технологични подобрения, които купувачите на автомобили втора употреба не оценяват. Ако можете да си позволите ново BMW, Mercedes-Benz или Land Rover, вероятно искате пълните лукс и иновации, които можете да получите. Човек, търсещ употребяван автомобил, дава приоритет на цената и разходите за поддръжка спрямо всички ненужни функции. Ето защо употребяваната Toyota за много клиенти е по-привлекателна от BMW“, казва М. Бузелис.

Собствениците на Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) и Skoda (-95%) също не трябва да очакват добра сделка при продажбата на старите си автомобили.

Използваните автомобили достигат най-ниската си стойност на различни етапи

Според изследователите от CarVertical средната възраст на най-обезценяващите се превозни средства е 20 – 23 години. Различните марки автомобили обаче достигат най-ниската си стойност на различни етапи.

Porsche и MINI струват най-малко, когато достигнат 15 години. След като достигнат този етап, стойността им започва да расте отново. Добре запазените модели може да са ценна инвестиция. Isuzu, Suzuki, Kia и Dacia са от противоположната страна на спектъра – достигат най-ниската си цена на 30-годишна възраст.

Ако даден модел се счита за рядък, стойността на автомобила може да нарасне значително с течение на времето. През 90-те BMW произвежда само 891 екземпляра от M5 E34 Touring. 20 от тях са имали специално име – Elekta – и са били създадени за италианския пазар. Задвижван от 3,8-литров двигател с мощност 335 к.с., този модел комби получава също и специални боя и интериорен стил. Да търсите използвана Elekta днес е като да търсите игла в купа сено. Автомобилните ентусиасти трябва да са готови да похарчат не по-малко от 100 000 долара, за да паркират един екземпляр в гаража си.

Докато обикновена кола вероятно ще се озове на сметището след 20 – 30 години, Porsche или Jaguar с документирана сервизна книжка и безупречна история може да стане още по-ценна с времето.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт