728 x 90

Porsche вече не гледа към Формула 1

    Германците насочват усилията си към ендурънса и Формула Е, след като и идеята за партньорство с McLaren е пропаднала Миналата година бордът на директорите на VW Group най-накрая даде зелена светлина на Audi и Porsche да стартират собствени програми във Формула 1. При Porsche всичко изглеждаше сигурно още преди потвърждението на компанията майка. Партньорството с

    Германците насочват усилията си към ендурънса и Формула Е, след като и идеята за партньорство с McLaren е пропаднала

    Миналата година бордът на директорите на VW Group най-накрая даде зелена светлина на Audi и Porsche да стартират собствени програми във Формула 1. При Porsche всичко изглеждаше сигурно още преди потвърждението на компанията майка. Партньорството с Red Bull трябваше единствено да се дооформи, което постави въпросителна върху програмите в ендурънса и Формула Е.

    При Audi ситуацията бе коренно различна. Инголщатци нямаха сигурен партньор и въпреки това спряха LMDh проекта, за да се фокусират върху Формула 1. На финала немската компания постигна споразумение със Sauber и си гарантира по този начин присъствието на стартовата решетка през 2026 година.

    Евентуалният съюз между Porsche и Red Bull обаче се провали с гръм и трясък. Световните шампиони настояха да останат независими, което бе в разрез с първоначалните планове на германците. В края на годината пътищата на двете компании се разделиха окончателно – Red Bull подписа с Ford, а Porsche обяви, че продължава да обсъжда варианти за Формула 1, макар и без да назовава евентуални партньори.

    Една от възможностите за Porsche бе Williams. Andretti Autosport също се появяваше в неофициалните анализи и коментари преди Майкъл Андрети да се споразумее с Cadillac и GM. През декември обаче вицепрезидентът на моторспорт подразделението на Porsche Фриц Енцингер напусна, а именно той бе движещата сила на Формула 1 проекта.

    Според Motorsport-Total.com след неговото тръгване служителите, които са били ангажирани с подготовката за завръщането на Porsche във Формула 1, са били преназначени на нови постове. Това на практика означава, че немската марка стопира проекта и отново ще насочи всичките си усилия към ендурънса и Формула Е. Porsche участва и в двата големи шампионата по издръжливост – IMSA и WEC, в партньорство с Penske, а успоредно с това оглавява класирането във Формула Е, където доставя задвижващи системи и на Avalanche Andretti.

    Преди фокусът да бъде върнат към новия прототип 963 и Формула Е е била обсъждана и идеята за партньорство с McLaren. Първоначално британците преговаряха с Audi, но така и не се стигна до сделка. Впоследствие от Porsche са проявили интерес, макар и към серийните продукти.

    McLaren Automotive има нов изпълнителен директор от юли 2022 година. Михаел Лайтарс идва от Ferrari, където е бил на поста главен технически ръководител. Преди това обаче е работил тринайсет години за Porsche, последно като проджект мениджър на Cayenne и директор продуктова линия.

    Той е бил връзката между двете компании и в основата на идеята за сътрудничество, което да включва специални версии на настоящи модели и дори съвместно производство на SUV. Имало е вариант и Porsche да откупи дял в McLaren. 

    За съжаление и тази възможност Porsche да намери излаз към Формула 1 е пропаднала. До 2026 г. все още има достатъчно време, а и Porsche винаги може да използва натрупания от Audi опит по развитието на новата задвижваща система, но по всичко личи, че програмата във Формула 1 вече е минало.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт