728 x 90

Рекорд: Porsche Taycan Turbo S е най-бързият сериен електромобил на Нюрбургринг

Никога преди серийно произвеждан електрически автомобил не е постигал по-бърза обиколка на Нюрбургринг-Нордшлайфе: На развойния пилот на Porsche Ларс Керн му трябваха само 7 минути и 33 секунди за една обиколка с Taycan Turbo S. Спортният седан беше оборудван с новия комплект за производителност Performance Kit и системата за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

Никога преди серийно произвеждан електрически автомобил не е постигал по-бърза обиколка на Нюрбургринг-Нордшлайфе: На развойния пилот на Porsche Ларс Керн му трябваха само 7 минути и 33 секунди за една обиколка с Taycan Turbo S. Спортният седан беше оборудван с новия комплект за производителност Performance Kit и системата за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) и – освен изискваните клетка за защита при преобръщане и състезателни седалки – беше напълно стандартен сериен автомобил. Масата беше същата като на серийно произвеждания модел. На място присъстваше нотариус, за да удостовери новото рекордно време на 20,8-километровата писта в германския регион Айфел, докато TÜV Rheinland потвърдиха, че разбилият рекорда лек автомобил е стандартен сериен модел.

Комплектът за производителност Performance Kit съдържа 21-инчови джанти с дизайн RS-Spyder с одобрени за пътната мрежа спортни гуми Pirelli P Zero Corsa, които вече са налични за Taycan. Съставът на гумите е подобен на този на състезателните гуми. Друг елемент на комплекта за производителност е софтуерна актуализация на системата за стабилизация Porsche 4D Chassis Control, за да работи в синхрон със спортните гуми. Системата анализира и синхронизира всички шаси системи на Taycan в реално време. „В миналото само чистокръвни спортни суперавтомобили влизаха в диапазона 7:33“, казва Керн. „С новия комплект за производителност бях в състояние да натисна още повече и автомобилът беше още по-прецизен и пъргав.“

Прочети още:
Задава се M-модел на BMW с електромотори на всички колела

Комплектът за производителност се предлага от Porsche Tequipment. Към настоящия момент е наличен само в Германия и само за спортния седан Taycan Turbo S от моделна година 2023. Производството на тези автомобили започна в края на юли 2022 г., а самият комплект за производителност се очаква да бъде наличен в края на годината. Планът е преоборудването да се извършва след първоначалната доставка в съоръженията на Porsche в Цуфенхаузен. Транспортът до завода и обратно е включен, както и индивидуалното автомобилно одобрение и регистрация на Taycan. Комплектът за производителност е на цена 13 377,32 евро, включително 19% ДДС. Гаранцията на производителя за Taycan остава незасегната.

Спортните гуми са проектирани предимно за шофиране на писта. Купувачите могат да се върнат към стандартни пътни гуми по всяко време. Ако го направят, не е необходимо да възстановяват оригиналния софтуер за шасито.

„Доволни сме, че рекордът на Нюрбургринг за електрически автомобили отново принадлежи на Porsche“, казва Кевин Гик, вицепрезидент на моделната линия Taycan. „Постигнатото време показва не само колко много потенциал съдържа нашият нов комплект за производителност, но и отново потвърждава гените на спортен автомобил, които Taycan носи.“ Значителната мощност на Turbo S, възлизаща на 460 kW (625 к.с.), е ключов фактор за неговия успех. С активирана функция Launch Control автомобилът достига максимална мощност 560 kW (761 к.с.) от спряло положение.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *