728 x 90

Официално: Porsche се отказа от Red Bull за Формула 1

Сделката между Porsche и Red Bull, която трябваше да маркира завръщането на германците във Формула 1 като производител на двигатели и съсобственик в екипа на Дитрих Матешиц, няма да се състои. Преговорите между двете страни са приключили, официално потвърдиха днес от компанията. В края на юли стана ясно, че от Porsche са стартирали процедурата за придобиване

Сделката между Porsche и Red Bull, която трябваше да маркира завръщането на германците във Формула 1 като производител на двигатели и съсобственик в екипа на Дитрих Матешиц, няма да се състои. Преговорите между двете страни са приключили, официално потвърдиха днес от компанията.

В края на юли стана ясно, че от Porsche са стартирали процедурата за придобиване на 50% от Red Bull Racing, което моментално провокира коментарите, че е въпрос на време сделката да бъде завършена. С напредването на преговорите обаче отношенията между двете страни охладняха, негативните коментари зачестиха, а днес стана ясно, че първоначалните планове са се провалили тотално.

„През последните няколко месеца Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG и Red Bull GmbH водиха разговори относно възможността Porsche да влезе във Формула 1“, се казва в официалното изявление на германците.

„Двете компании стигнаха съвместно до заключението, че тези преговори няма да продължат. Винаги сме предпоставяли, че това партньорство ще е базирано на равенство – не само по отношение на двигателя, но и що се отнася до самия автомобил.“

Именно нежеланието на Red Bull да остави развитието на автомобила в ръцете на Porsche е причината са разрива между двете страни. Той обаче не слага точка на амбициите на германците за участие във Формула 1 от 2026 г. нататък.

„С финалните промени в правилата състезателните серии (Формула 1) остават привлекателна среда за Porsche, която компанията ще продължи да наблюдава“, гласи заключителната фраза на официалното съобщение.

Малко преди решението на Porsche да прекрати преговорите с Red Bull изпълнителният директор на Формула 1 Стефано Доменикали коментира, че не се притеснява от подобен развой на събитията и че шампионатът е достатъчно привлекателен, за да активира и други производители.

На този етап не се споменават марки, но е факт, че с отпадането на MGU-H интересът към V6 хибридните системи нараства. Именно това бе изискването на VW, за да влезе във Формула 1. Audi вече потвърди участието си в шампионата, така че отказът на Porsche да се ангажира с Red Bull не е драматично отклонения спрямо първоначалния план на групата. 

Не е изключено бордът на директорите на VW да реши Audi да поеме диригентската палка във Формула 1, a Porsche да се концентрира върху ендурънс надпреварите и Формула Е. На този етап ръководеният от Флориан Мьодлинер екип е потвърдил участие в електрическата формула само за първите два сезона от четиригодишния прозорец на Gen3 автомобилите именно заради потенциалната програма във Формула 1. За сметка на това съвместната програма с Penske в WEC и IMSA се развива с отлични темпове преди дебюта на 963 в „24-те часа на Дейтона“ догодина.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт