728 x 90

Porsche представя новия Cayenne

    Porsche са преработили съществено третото поколение на Cayenne със задълбочени промени в задвижването, шасито, дизайна и оборудването. Това е подобрило допълнително не само производителността на пътя и извън него, но и луксозния ежедневен комфорт. Porsche са усъвършенствали обстойно своя успешен луксозен SUV. Новият Cayenne дебютира със силно дигитализиран дисплей и концепция за контрол, нова технология

    Porsche са преработили съществено третото поколение на Cayenne със задълбочени промени в задвижването, шасито, дизайна и оборудването. Това е подобрило допълнително не само производителността на пътя и извън него, но и луксозния ежедневен комфорт.

    Porsche са усъвършенствали обстойно своя успешен луксозен SUV. Новият Cayenne дебютира със силно дигитализиран дисплей и концепция за контрол, нова технология за шасито и иновативни високотехнологични характеристики. „Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne. Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация на шофиране, система за качеството на въздуха филтрира замърсителите на въздуха в купето и – за пръв път в Cayenne, пасажерът на предната седалка разполага със собствен дисплей за информация и развлечение – за видео стрийминг по време на пътуване например. С обстойно надграден дизайн и гама от по-мощни двигатели Cayenne подчертава заявката си за най-спортен автомобил в своя сегмент.

    Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

    Porsche са интегрирали напълно обновен дисплей и концепция за контрол в новия Cayenne. Новото изживяване, въведено за първи път при Porsche Taycan, е съсредоточено по оста на водача и оптимизира действията. Често използваните от водача функции са разположени направо върху или в непосредствена близост до волана. Например лостът, разположен отляво зад волана, вече има допълнителни функции за управление на подпомагащите системи за шофиране. Селекторът на автоматичната трансмисия в новия Cayenne вече е на таблото. Това освобождава място на новата централна конзола за отделения за вещи и голям контролер на климатика с черен панел с елегантен дизайн. Големи, лесно достъпни контроли, съчетани с механични превключватели на климатика и тактилен контролер за силата на звука, осигуряват оптимална работа и изискан външен вид. Ключова характеристика на новото изживяване за водача на Porsche е правилният баланс между цифровите и аналоговите елементи.


    За първи път обновеният кокпит на Cayenne включва напълно дигитален 12,6-инчов инструментален клъстер с т.нар. извит и свободно стоящ дизайн и разнообразни опции за дисплея. Оптимизиран head-up дисплей е наличен като опция. Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на системата за управление на комуникацията Porsche Communication Management (PCM) се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички свързани с автомобила функции. Осигурени са и нативни приложения като Spotify® и Apple Music®, за да се оптимизира свързаността в новия Cayenne. За първи път е наличен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажера. Това обогатява неговото изживяване на пътя чрез извеждане на данни за производителността, осигуряване на отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и, в зависимост от пазара, предоставя опция за видео стрийминг по време на пътуване. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.

    Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология

    Новият Cayenne е с особено изразителен външен вид. Нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и предни фарове с технологично излъчване подчертават широчината на автомобила. Триизмерни задни светлини, изчистени долни повърхности и нова задна престилка с интегрирана стойка за регистрационния номер определят задната част на новия Cayenne. Разширена палитра с три нови цвята, олекотени спортни пакети, спестяващи 33 килограма за Cayenne Coupé, и нова пълна гама с 20-, 21- и 22-инчови джанти позволява индивидуална и динамична конфигурация на автомобила.
    Матричните LED предни фарове вече са стандартно оборудване за новия модел, а матричните LED предни фарове с висока резолюция са нова опционална характеристика. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар иновативната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъча на дългите светлини за тях с точност до пиксел, за да не ги заслепява. Яркостта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават безопасността и комфорта на пътя.

    Porsche са въвели и система за качеството на въздуха в новия Cayenne. По стандарт автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да отчита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въздуха. Опционално сензор отчита нивото на фини прахови частици и го прекарва през филтъра за фин прах няколко пъти, ако е необходимо. Освен това йонизаторът премахва много микроби и замърсители във въздуха, което е особено полезно за страдащите от алергии.

    Прочети още:
    „Кола на годината 2024“ - тест на финалистите


    Клиентите могат допълнително да използват широка гама от нови и оптимизирани системи в помощ на водача. Те включват активния ограничител на скоростта и асистента при отклоняване, асистента за завиване и подобрената система Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Това означава, че новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуации, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.

    Повишен комфорт на возене и производителност

    Porsche сега оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини, включително системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията. Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въздушно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология. Това подобрява изживяването чрез усещане за меко окачване, стабилизира автомобила и опростява управлението на пътя и извън него – в сравнение както със стандартното окачване, така и с предходния модел. В същото време адаптивното въздушно окачване повишава прецизността и производителността на пътя и намалява движенията на каросерията при динамични ситуации на шофиране. Окачването осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.

    Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра

    В Европа новият Cayenne дебютира с три различни версии на двигателя. Съществено подобрен 4-литров битурбо двигател V8, разработен от Porsche, заменя предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм – с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както SUV, така и SUV Coupé до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът генерира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпреди

    Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW сега съкращава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефективността на автомобила.

    Извън ЕС Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Предлага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и иновации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо двигател V8 на Turbo GT е увеличена с 14 kW (19 к.с.) до 485 kW (659 к.с.). Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.

    Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро

    Стандартното оборудване на Cayenne е значително разширено и включва Matrix LED предни фарове, системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management, 20-инчови джанти, преден и заден асистент за паркиране, включително камера за заден ход, и подложка за смартфон с индукционно зареждане до 15 вата. В Германия Porsche предлага новия Cayenne на цени, започващи от 92 820 евро (Coupé от 97 080 евро) с ДДС и специфично за страната оборудване. Цената на Cayenne E-Hybrid започва от 107 160 евро (Coupé от 110 280 евро), а на Cayenne S – от 111 420 евро (Coupé от 116 940 евро). Новите модели вече са налични за поръчка, като доставките за Европа ще започнат през месец юли 2023 г.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт