728 x 90

Porsche Cayenne кабриолет от 2003 г.: Един необикновен прототип

Преди 20 години в Porsche са обмисляли идеята за Cayenne Cabriolet. Сега прототипът е в склада на музея. Разгледахме открития SUV. Когато през 2002 г. Porsche започва да произвежда в Лайпциг първия Cayenne, за известната със спортните си автомобили марка започва историята на големия успех: 280 000 Cayenne от първото поколение 9PA напускат завода, преди

Преди 20 години в Porsche са обмисляли идеята за Cayenne Cabriolet. Сега прототипът е в склада на музея. Разгледахме открития SUV.

Когато през 2002 г. Porsche започва да произвежда в Лайпциг първия Cayenne, за известната със спортните си автомобили марка започва историята на големия успех: 280 000 Cayenne от първото поколение 9PA напускат завода, преди производството му да приключи през май 2010 г. В момента е наред третото поколение, като вече има и купе. Кабриолет така и не се появи. Въпреки че днес този сегмент вече не изглежда толкова необичаен, все пак Range Rover Evoque и VW T-Roc Cabrio са с един-два номера по-малки.

Идеята за отваряне на Cayenne датира от 2002 г. В Porsche обсъждат три допълнителни варианта: версия с дълга база с трети ред седалки и по-дълго с 20 сантиметра междуосие, купе с по-ниска задна част и кабриолет. Докато XXL Cayenne е отхвърлен от самото начало, за кабриолета ще бъде възложено изработване на „пакетен функционален модел (PFM)“. С цел спестяване на разходи няма усилвания по каросерията. PFM трябва само да се движи на колелата си, не е нужно да бъде шофиран. Porsche иска да използва модела, за да оцени „външния вид на целия автомобил, включително неговите пропорции, въздействието на откритата каросерия, оформление на задното пространство и формата на багажника“.

Дизайнерска студия с две различни задни части

Конструкторите скъсяват предната колона и използват по-къси прозорци от плексиглас. Предните врати са с 20 сантиметра по-дълги и без рамка, втората колона завършва до парапета. Страничните панели са напълно нови, а задната част е различна отдясно и отляво: от страната на водача задният край и задните светлини са значително по-ниски. Дясната страна пък напомня за задницата на второто поколение на Cayenne. Конфигурацията на фугите и задната колона също се различават отдясно и отляво. По-късно бива предпочетена дясната страна.

Конструкцията на покрива е интересна: текстилният гюрук се отваря в компютърна симулация със Z-образна гънка, тоест подобно на Boxster и 996 Cabrio. Това означава, че мекият покрив може да се отваря или затваря и по време на шофиране. Капакът на багажника е с шарнири отпред и отзад, ролбарът остава неподвижен при задействане на гюрука. Това напомня за механизма на 991 и 992 Targa. В крайна сметка откритият Cayenne не се появява – срещу високите разходи не се очаква сигурен успех при продажбите. Пакетният функционален модел днес е в склада на Porsche. Между другото, покривът се отваря електрически само на компютъра. При прототипа това трябва да се прави на ръка.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт