728 x 90

Porsche купува 50% от Red Bull, немците готвят завръщане във Формула 1

Формалните процедури по осъществяването на партньорството между Porsche и Red Bull вече са стартирали. На този етап няма официално съобщение от страна на VW Group, но специализираното издание Motorsport.com е получило достъп до документи, които потвърждават, че завръщането на Porsche във Формула 1 е единствено въпрос на време. За да може Porsche да придобие 50%

Формалните процедури по осъществяването на партньорството между Porsche и Red Bull вече са стартирали. На този етап няма официално съобщение от страна на VW Group, но специализираното издание Motorsport.com е получило достъп до документи, които потвърждават, че завръщането на Porsche във Формула 1 е единствено въпрос на време.

За да може Porsche да придобие 50% от отбора на Red Bull във Формула 1, трябва сделката да бъде потвърдена от антикартелните институции по цял свят. Нужна е зелена светлина от Европейския съюз, както и от 20 държави по цял свят. Една от тези страни е Мароко, чието законодателство изисква заявленията да бъдат публикувани, след като бъдат одобрени. 

Съветът по конкуренцията на Мароко е изпълнил това изискване, в резултат на което информацията е публично достояние. На 8 юли от Porsche са заявили, че подписват десетгодишно споразумение с Red Bull, което включва придобиване на 50% от Red Bull Technology.

Според Motorsport.com този дял ще обхваща не само подразделението Red Bull Technology, но всички останали съпътстващи организации и бизнеси. AlphaTauri ще остане изцяло собственост на австрийската компания, но ще използва задвижващи системи на Porsche. Очаква се партньорството да бъде обявено официално на 4 август.

Прочети още:
Официално: Porsche се отказа от Red Bull за Формула 1

Audi, втората марка на VW Group, която също търси изява във Формула 1, все още преговаря със собственика на Sauber Фин Раузинг за дял от 75% в отбора от Хинвил. Не е ясно обаче дали сделката ще се осъществи заради нежеланието на шведския милиардер да продава.

Бордът на директорите на VW Group не само е дал зелена светлина на Porsche и Audi още на 7 април, но е гласувал и бюджетите. ФИА обаче бави публикуването на окончателния технически правилник за 2026 г., което е причината немската компания да отлага официалното съобщение за ангажимента си към Формула 1.

През последните дни се появиха слухове, че първоначалният проект може да пропадне заради оставката на изпълнителния директор на VW Group Херберт Дис. Очаква се обаче той да бъде заменен на 1 септември от изпълнителния директор на Porsche AG Оливер Блуме, който е един от основните поддръжници на бъдещата програма във Формула 1.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *