728 x 90

Porsche 963 е състезателен автомобил с V8 сърце от 918 Spyder

Porsche подготвяше отдавна публиката за официалната поява на новия прототип, с който ще участва в Световния шампионат по издръжливост и в сериите на IMSA. Германците разкриваха на час по лъжичка информация за техническите характеристики на 963, публикуваха официални фотографии с камуфлажната схема, за да се стигне до Фестивала на скоростта в Гуудууд, където автомобилът получи

Porsche подготвяше отдавна публиката за официалната поява на новия прототип, с който ще участва в Световния шампионат по издръжливост и в сериите на IMSA. Германците разкриваха на час по лъжичка информация за техническите характеристики на 963, публикуваха официални фотографии с камуфлажната схема, за да се стигне до Фестивала на скоростта в Гуудууд, където автомобилът получи и официалната си презентация.

963, който ни връща към златните години на ендурънса и представителя на Група C 962, използва LMP2 шаси на Multimatic и 4,6-литров V8 битурбо. Двигателят е базиран на серийния мотор на 918 Spyder, но във вените му тече кръвта на състезателния мотор на RS Spyder LMP2, с който Team Penske печели куп победи в периода от 2005 до 2008 година. Хибридната система на LMDh прототипите е стандартна и включва мотор/генератор на BOSCH, батерия на Williams Advanced Engineering и трансмисия на Xtrac.

Penske Motorsport  е официалният партньор на Porsche в двете ендурънс програми на германците. Автомобилите ще се подготвят в две бази – американската е в Муурсвил, Северна Каролина, а европейската е в Манхайм, Германия и ще отвори врати тази есен. В момента екипите на Porsche и Penske оперират от бившия Porsche Center на Penske Automotive в Баден – Вюртенберг, като информацията между трите локации се обменя постоянно, дори и в реално време.

От Porsche обявиха и пилотската линия за WEC и IMSA. Двама от досегашните титуляри в GTE Pro програмата ще бъдат директно прехвърлени във водещата категория – Кевин Естр и Микаел Кристенсен, а Дейн Камерън и Луиш Фелипе Наср бяха отдавна номнинирани за американската програма. Към тях ще се присъединят Лорънс Вантоор, Матю Жамине, Жулиен Андлое и пилотът на Porsche от Формула Е Андре Лотерер. Фредерик Маковиеки, който отговаряше за развитието на автомобила от самото начало, също ще бъде част от екипа, който ще бъде разширен впоследствие за ендурънс състезанията в IMSA на „Дейтона“, „Сибринг“ и „Роуд Атланта“.

Porsche 963 ще се предлага и на частни отбори. Германците имат готовност да доставят четири шасита на бъдещите си клиенти още догодина. Клиентската програма ще бъде официално представена в рамките на „следващите няколко дни“.

Плановете на Porsche и Penske за дебюта на 963 на писта са насочени към финалния кръг от WEC в Бахрейн през ноември. ФИА и ACO коригираха правилника, за да може и LMDh автомобили да се включват в шампионата в края на сезона и вероятно германците ще използват „прозореца“ за генерална репетиция преди официалния старт на двете програми догодина. 

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт