728 x 90

Специално Porsche 911 започва своето изследователско пътуване

В продължение на близо 60 години Porsche 911 е било изпитвано до границите на възможностите както на пистата, така и на открития път. Сега се пише нова глава; уникална двойка експериментални спортни автомобили 911 се тестват там, където няма пътища, където въздухът е разреден, където температурата е далеч под нулата и дори растителният свят не

В продължение на близо 60 години Porsche 911 е било изпитвано до границите на възможностите както на пистата, така и на открития път. Сега се пише нова глава; уникална двойка експериментални спортни автомобили 911 се тестват там, където няма пътища, където въздухът е разреден, където температурата е далеч под нулата и дори растителният свят не може да оцелее.

Екип, воден от участника в състезания по издръжливост и приключенеца Ромен Дюма, се е заел да изследва границите на 911 и е избрал едно от най-трудните места на земята за начало на приключението – стръмните склонове на Охос дел Саладо, Чили, най-високия вулкан в света.

Първият тест на отбора и автомобилите вече се състоя. В резултат на това Porsche 911 се превърна в един от малкото автомобили, които някога са достигали такава голяма надморска височина.

В изследването до 6007 метра, 911 – с Ромен Дюма зад волана, поема по дръзки наклони и ледени полета, които тестват способностите както на автомобила, така и на екипа при температури около -30°С и с половината от наличния кислород във въздуха в сравнение с морското равнище. Непроходими стени от сезонен сняг и лед високо близо до върха станаха крайния предел на изпитването и показаха на какво са способни автомобилите в екстремни условия. Засега обаче тестът е завършен – и екипът е въодушевен от преживяването.

„Това беше наистина запомнящ се и специален момент на място, което е едновременно красиво и брутално – предполагам, че единствените машини в света, които са били по-високо от нас днес, са самолетите! За отбора и автомобила това е свързано с учене – и съвсем естествено автомобилът се оказва здрав и пъргав. Бяхме взискателни към себе си и наистина го хвърлихме в дълбокото за първия му тест, но той се чувстваше в свои води“, каза Ромен Дюма, водач на 911 и лидер на отбора. „Изпитваме огромно уважение към тези, които са стигнали по-високо. Никой не е виждал толкова много лед и сняг към върха на вулкана, но въпреки това се изкачихме на над 6000 метра до мястото, където стените от лед и сняг означаваха, че не можем да отидем по-далеч. Наистина се гордеем с това, което автомобилът и екипът постигнаха при първия си опит – надяваме се, че можем да разчитаме на много повече приключения в бъдеще.“

В основата на всеки автомобил е 911 (тип 992) Carrera 4S, оборудван с фабричен турбо боксерен 6-цилиндров двигател, развиващ 443 к.с. при стандартни условия, и оригиналната 7-степенна механична трансмисия. Самият 911 се оказа отлична основа, благодарение на комбинацията от здрава, но олекотена конструкция на шасито, късо междуосие, достатъчно мощност и способност да се справя добре с изключително големи надморски височини. С тази отправна точка инженерите от изследователската и развойна база на Porsche във Вайсах, близо до Щутгарт, работят в тясно сътрудничество с Romain Dumas Motorsport, след което оставят съчетаните си творчески сили да се развихрят, докато подготвят автомобила за специфичните изисквания на планината.

Прочети още:
GAC Aion Hyper GT - Електрическо чудо на аеродинамиката

Двата автомобила първоначално са оборудвани с клетки за защита при преобръщане, седалки с въглеродни влакна и предпазни нагръдници, за да отговорят на изискванията за безопасност, които такъв проект изисква. След това са добавени портални оси, за да се увеличи пътният просвет (вече 350 мм). Новите, по-ниски предавателни отношения позволяват прецизно, деликатно отваряне на дроселната клапа при ниска скорост и работят добре с големите, новомонтирани офроуд гуми. В допълнение, автомобилите са оборудвани със специална олекотена, но изключително здрава, защита под каросерията от арамидни влакна, за да се позволи плъзгане над скалите.

Добавено е устройство, наречено Porsche Warp-Сonnecter. Първоначално проектирано за моторните спортове, то образува механична връзка между четирите колела, за да позволи постоянното им натоварване, дори когато шасито изпитва крайно изместване на колелата – допринасяйки за максимална тяга. Използвани са ръчни блокажи на диференциала с възможност за превключване, заедно с усъвършенствана система за кормилно управление по електрически път. Накрая в предната част на автомобила е добавена лебедка, заедно с преработена каросерия, за да се осигури място за широките 310 мм офроуд джанти и гуми. Охладителната система също е трябвало да бъде преместена нагоре, за да се позволи на автомобила да се справя с по-екстремни офроуд участъци без опасност от повреди. Като финален щрих каросерията е завършена с две отличителни одежди – едната със същото цветово решение на Porsche Motorsport, което краси състезателния 963 в категория LMDh, а втората на тема 911, проектирана от дизайнерския екип във Вайсах.

„Преди повече от 30 години екип от инженери на Porsche монтира четириколесно задвижване на 911, за да проучи „Ами ако?“ – и съм горд, че това естествено любопитство и стремеж сред инженерите да изследват границите, да тестват нови идеи и преди всичко да вдъхновяват, е живо и в добра форма“, казва Вализер. „Проекти като този са жизненоважни за това кои сме ние в Porsche. Когато започна своето пътуване, екипът буквално се насочи към небесата. Това е първото, както се надявам, от още много приключения.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget