Когато автомобилът е толкова добре специфициран и от рядка серия, няма как да не открием познаване и класа.
Кола за познавачи – така най-бързо и кратко може да се опише първото Porsche 911 GT3 Touring от поколение 992, което вече е на българска земя. Колата е поръчана от клиент, когото не познаваме, но по вида и спецификацията на автомобила можем да заключим, че е ценител на най-доброто от Щутгарт. Ето защо.
За незапознатите, версия Touring на ориентирания към употреба на писта 911 GT3 е нещо като вълк в овча кожа. С други думи, същия атмосферен 4.0-литров боксерен мотор в задната част, възможност за поръчка на 6-степенна ръчна кутия, спортни настройки на окачването, големи керамични спирачки и много интензивна аеродинамика. Но всичко това облечено в по-стилни дрехи и без огромното антикрило зад задния прозорец.
Ако искате да карате 911 GT3 Touring като ежедневна машина, можете да го правите. Ако искате да ходите на писта с нея, отново няма да имате никакъв проблем. Ще можете дори да покривате най-тривиалните си задачи като пазаруване, тъй като заден ред седалки най-често няма – там можете да поставяте определен обем багаж.
Точно този много специфичен автомобил пристигна в България и то в много специална изработка. Клиентът се е обърнал към услугите на Porsche Exclusive Manufaktur, заводското ателие на марката, което обръща внимание и на най-придирчивите клиенти с най-развито въображение. Точно толкова специална и индивидуализирана 911-ка е била поръчана от нашия пазар, който като цяло не можем да кажем, че се слави с особен вкус към изтънчени и наистина различни автомобили.
Стартовата цена на 2022 Porsche 911 GT3 Touring е 360 499 – един доста висок начален праг, но от тук определено има накъде да се надгражда. Подробната ценова информация за конкретния екземпляр ще прикачим по-долу, а накратко ще хвърлим поглед към някои от акцентите.
Няма как да не отбележим, че само коженият интериор Exclusive Manufaktur струва 27 006 лв, а към това добавяме специалните седалки „корито“ за още 10 629 лв и разширения пакен кожен интериор за 7842 лв. Големите спирачки Porsche Ceramic Composite Brake в черен лак финиш струват 19 862 лв, а системата за повдигане на предната ос коства още 6211 лв. За малко да забравим, че много тъмно червеният екстериорен цвят, който на момента изглежда като чисто черно, а в други показва оттенъци на кафяво, е по мостра на клиента. Удоволствието струва 19 604 лева.
А силовите характеристики на автомобила са точно толкова впечатляващи, колкото и на „обикновения“ GT3. 4.0-литровият мотор без турбо развива мощност от 510 к.с. и въртящ момент от 470 Нм. Лимитът на оборотомера е 9000 об/мин, а предаването на тягата става посредством или 7-степенен автоматик с два съединителя, или класическа 6-степенна ръчна кутия. Екземпляр именно с ръчна кутия е поръчаният в България – още една малка подсказка, че това 911 GT3 Touring ще се озове в ръцете на познавач на Porsche и изобщо клиент с отношение към шофирането.
Кола за над половин милион лева? Естествено, това не е придобивка, на която могат да се насладят мнозина. Но когато автомобилът е толкова добре специфициран и от рядка серия, няма как да не открием познаване и класа. Да, всяка черна S-Class също излъчва стил по свой начин, но тук говорим за концептуално различен поглед върху автомобила като нещо много повече от просто машина. Като една скъпа, качествена, способна и най-важното много лична вещ.
Пълната ценова информация за конкретния автомобил можете да откриете на този линк.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *