728 x 90

Първото в България Porsche 911 GT3 Touring струва 535 500 лв., екстрите са за 175 000 лв

Когато автомобилът е толкова добре специфициран и от рядка серия, няма как да не открием познаване и класа.

Кола за познавачи – така най-бързо и кратко може да се опише първото Porsche 911 GT3 Touring от поколение 992, което вече е на българска земя. Колата е поръчана от клиент, когото не познаваме, но по вида и спецификацията на автомобила можем да заключим, че е ценител на най-доброто от Щутгарт. Ето защо.

За незапознатите, версия Touring на ориентирания към употреба на писта 911 GT3 е нещо като вълк в овча кожа. С други думи, същия атмосферен 4.0-литров боксерен мотор в задната част, възможност за поръчка на 6-степенна ръчна кутия, спортни настройки на окачването, големи керамични спирачки и много интензивна аеродинамика. Но всичко това облечено в по-стилни дрехи и без огромното антикрило зад задния прозорец.

Ако искате да карате 911 GT3 Touring като ежедневна машина, можете да го правите. Ако искате да ходите на писта с нея, отново няма да имате никакъв проблем. Ще можете дори да покривате най-тривиалните си задачи като пазаруване, тъй като заден ред седалки най-често няма – там можете да поставяте определен обем багаж.

Точно този много специфичен автомобил пристигна в България и то в много специална изработка. Клиентът се е обърнал към услугите на Porsche Exclusive Manufaktur, заводското ателие на марката, което обръща внимание и на най-придирчивите клиенти с най-развито въображение. Точно толкова специална и индивидуализирана 911-ка е била поръчана от нашия пазар, който като цяло не можем да кажем, че се слави с особен вкус към изтънчени и наистина различни автомобили.

Стартовата цена на 2022 Porsche 911 GT3 Touring е 360 499 – един доста висок начален праг, но от тук определено има накъде да се надгражда. Подробната ценова информация за конкретния екземпляр ще прикачим по-долу, а накратко ще хвърлим поглед към някои от акцентите.

Няма как да не отбележим, че само коженият интериор Exclusive Manufaktur струва 27 006 лв, а към това добавяме специалните седалки „корито“ за още 10 629 лв и разширения пакен кожен интериор за 7842 лв. Големите спирачки Porsche Ceramic Composite Brake в черен лак финиш струват 19 862 лв, а системата за повдигане на предната ос коства още 6211 лв. За малко да забравим, че много тъмно червеният екстериорен цвят, който на момента изглежда като чисто черно, а в други показва оттенъци на кафяво, е по мостра на клиента. Удоволствието струва 19 604 лева.

А силовите характеристики на автомобила са точно толкова впечатляващи, колкото и на „обикновения“ GT3. 4.0-литровият мотор без турбо развива мощност от 510 к.с. и въртящ момент от 470 Нм. Лимитът на оборотомера е 9000 об/мин, а предаването на тягата става посредством или 7-степенен автоматик с два съединителя, или класическа 6-степенна ръчна кутия. Екземпляр именно с ръчна кутия е поръчаният в България – още една малка подсказка, че това 911 GT3 Touring ще се озове в ръцете на познавач на Porsche и изобщо клиент с отношение към шофирането.

Кола за над половин милион лева? Естествено, това не е придобивка, на която могат да се насладят мнозина. Но когато автомобилът е толкова добре специфициран и от рядка серия, няма как да не открием познаване и класа. Да, всяка черна S-Class също излъчва стил по свой начин, но тук говорим за концептуално различен поглед върху автомобила като нещо много повече от просто машина. Като една скъпа, качествена, способна и най-важното много лична вещ.

Пълната ценова информация за конкретния автомобил можете да откриете на този линк.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт