728 x 90

На 16 ноември дебютира офроуд Porsche 911 с име Dakar

По време на Автомобилния салон в Лос Анджелис на 16 ноември 2022 г., Porsche ще представи много специален вариант на емблематичния 911: новия 911 Dakar. Това ще бъде първият двуместен спортен автомобил, който ще предлага изключителни офроуд възможности. Името на модела е реверанс към първата крайна победа на Porsche в ралито Париж-Дакар. Революционният триумф идва през

По време на Автомобилния салон в Лос Анджелис на 16 ноември 2022 г., Porsche ще представи много специален вариант на емблематичния 911: новия 911 Dakar. Това ще бъде първият двуместен спортен автомобил, който ще предлага изключителни офроуд възможности. Името на модела е реверанс към първата крайна победа на Porsche в ралито Париж-Дакар. Революционният триумф идва през 1984 г. с модифицирано Porsche 911 – оборудвано за първи път със система за задвижване на всички колела.

Над 10 000 километра офроуд изпитвания

При тестването на автомобила развойните инженери около главния мениджър на проекта Ахим Лампартер не се ограничиха единствено до интензивното използване на тестовите офроуд трасета във Вайсах. На практика развойният екип тества 911 Dakar по целия свят при екстремни условия, изминавайки над половин милион километра, включително над 10 000 км офроуд. Тестовата писта Шато де Ластур в Южна Франция например се използва, за да се изпита управлението на автомобила върху типични рали трасета и да се настрои фино окачването. Километър след километър върху нестабилни повърхности действително поставя Porsche 911 Dakar на изпитание. „Всички екипи за Дакар дойдоха тук да тестват автомобилите си в Европа преди ралито“, казва заводският пилот на Porsche Ромен Дюма. Първоначално французинът е озадачен от заданието да шофира нов 911 точно в Шато де Ластур. Но озадачението бързо отстъпва пред възхищението от офроуд динамиката, вдъхновена от Дакар. Дори скоковете не са проблем за шасито благодарение на здравия дизайн и увеличения пътен просвет. 911 Dakar изпълнява и дрифтовете със същия апломб. „Знаех, че 911 може да се справи на пътя“, казва Дюма, „но бях абсолютно удивен да видя колко добре се справя при лошо сцепление.“

Валтер Рьорл е впечатлен от управлението върху сняг и лед

Двукратният световен рали шампион Валтер Рьорл естествено не можа да устои на възможността да изпробва 911 Dakar по тежките тестови трасета на Арйеплог, Швеция. Дебелият лед на замръзналите езера предоставя на тестовите пилоти на Porsche идеалната основа за приблизително 90% компактна снежна повърхност – по-реалистичен сценарий в сравнение с просто слой лед. С ниския коефициент на триене на снега всичко се свежда до сцепление и прецизно кормилно управление. Дори в офроуд условия едно Porsche 911 трябва да предоставя точна обратна връзка. Посланикът на марката Porsche Рьорл e ентусиазиран. „Автомобилът е невероятно забавен за шофиране“, казва той. „Всичко работи толкова прецизно и уверено. Никой клиент на Porsche няма да повярва на всички тези неща, които може да направи с автомобила, докато не седне лично зад волана.“

Интензивни изпитвания в скалисти и пясъчни пустини

Прочети още:
Вижте кои са финалистите за конкурса Best Buy Car 2023

Новият 911 Dakar трябваше да се докаже също по бързи пясъчни трасета и високи дюни. В Дубай и Мароко тестовите пилоти безмилостно шофираха спортния офроуд автомобил нагоре по стръмни, 50-метрови дюни при температури до 45°С отново и отново. „911 Dakar демонстрира уверена динамика дори в пустинята“, казва Франк Мозер, вицепрезидент на моделната линия 911/718. „Особено тук 911 Dakar може да извлече максималното от преимуществата на своята концепция – комбинацията от ниска маса, по-висок пътен просвет, мощен задно монтиран двигател и късо междуосие създава вълнуващо изживяване зад волана. Успях да го изпитам лично по време на тестови шофирания в Сахара.“

Бергмайстер и Керн са изненадани от динамиката на задвижване върху всякакви повърхности

Посланикът на марката Porsche Йорг Бергмайстер също успя да пробва 911 Dakar като част от развойната дейност по автомобила и се изненава от динамиката на задвижване на необичайно високия спортен автомобил както върху хлъзгави повърхности, така и на асфалт: „Не бих и помислил, че автомобил с такъв пътен просвет и гуми за всякакви терени би се усещал като Porsche 911 на асфалт“, казва той. Развойният пилот Ларс Керн също се изненадва по време на финалните шофирания с цел фина настройка: „Първоначално не ми стискаше да подложа автомобила на крайни натоварвания. Но съм много доволен от управлението по хлъзгави повърхности. Дори ABS системата е оптимизирана за спиране върху чакъл. Изумително е колко много сцепление могат да осигурят офроуд гумите. Автомобилът е страхотен за каране.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *