728 x 90

Porsche 911 Dakar комбинира спортна емоция с духа на легендарно рали

Porsche бележи необичайна световна премиера на Автомобилния салон в Лос Анджелис: Новото Porsche 911 Dakar е точно толкова удобно извън пътя, колкото и на пътя. Ексклузивният модел, ограничен до 2500 броя, не само демонстрира, че едва ли има граници пред концепцията Porsche 911. Той също припомня първата крайна победа на Porsche в ралито Париж-Дакар през

Porsche бележи необичайна световна премиера на Автомобилния салон в Лос Анджелис: Новото Porsche 911 Dakar е точно толкова удобно извън пътя, колкото и на пътя. Ексклузивният модел, ограничен до 2500 броя, не само демонстрира, че едва ли има граници пред концепцията Porsche 911. Той също припомня първата крайна победа на Porsche в ралито Париж-Дакар през 1984 г., която бележи и въвеждането на задвижване на всички колела при Porsche 911. Ето защо новото 911 Dakar се предлага и с опционалния пакет Rally Design, напомнящ за емблематичния победител.

Първият впечатляващ детайл при Porsche 911 Dakar е пътният просвет, който е с 50 милиметра по-висок в сравнение с 911 Carrera със спортно окачване. А стандартно оборудваната система за повдигане може да увеличи височината отпред и отзад с допълнителни 30 милиметра. Този пътен просвет и ъгълът на заход съперничат на стандартните SUV модели. Системата за повдигане се използва не само за бавно преминаване през препятствия, но и е неделима част от пренастроеното шаси. Настройката „високо ниво“ е на разположение за амбициозни офроуд приключения при скорости до 170 км/ч. Над тази скорост автомобилът автоматично се снижава до стандартното ниво.

Специално разработени гуми за всякакви терени Pirelli Scorpion All Terrain Plus (с размер 245/45 ZR 19 отпред и 295/40 ZR 20 отзад) допълват спортните офроуд атрибути на автомобила. Дебелата шарка на протектора е дълбока девет милиметра, а подсилените странични стени и нишките се състоят от два каркасни слоя. Всичко това прави гумите на Porsche 911 Dakar идеални дори за предизвикателни терени. Те са и силно устойчиви на срязване. Като опция се предлагат летни и зимни гуми Pirelli P Zero, също с два каркасни слоя. Но гумите за всякакви терени са стандартно оборудване и предлагат динамиката на спортния автомобил и на пътя.

Трилитровият битурбо 6-цилиндров двигател с мощност 480 к.с. (353 kW) и максимален въртящ момент от 570 Нм осигурява превъзходна производителност със завладяващ звук на боксерен двигател. Новият спортен автомобил спринтира до 100 км/ч за 3,4 секунди; поради гумите за всякакви терени максималната скорост е ограничена до 240 км/ч.

Като стандарт двигателят се съчетава с 8-степенна трансмисия PDK и задвижване на всички колела. Стандартното оборудване включва също кормилно управление на задната ос, монтиране на двигателя като при 911 GT3 и системата за стабилизация PDCC. В резултат на взаимодействието на всички компоненти 911 Dakar е също толкова динамичен на пясък и хлъзгави повърхности, колкото и на Нюрбургринг-Нордшлайфе. Максималната офроуд производителност се осигурява и от два нови режима на шофиране, които могат да бъдат избрани с помощта на въртящия се превключвател на волана. Режим Рали е идеален за хлъзгави, неравни повърхности и се отличава със съсредоточено върху задната ос задвижване на всички колела. В режим Офроуд високият пътен просвет се активира автоматично. Този режим е предназначен за максимално сцепление върху труден терен и върху пясък. И двата нови режима на шофиране разполагат също с новата функция Rally Launch Control, която позволява впечатляващо ускорение на хлъзгави повърхности и позволява приплъзване на колелата от около 20%.

Прочети още:
Alfa Romeo потвърди грандиозна премиера за наследник на T33 Stradale

Допълнителните характерни особености на 911 Dakar включват новоразработения, фиксиран олекотен заден спойлер, изработен от CFRP, и капака на предното багажно отделение също от CFRP с впечатляващи въздушни отвори, заимствани от 911 GT3. Присъстват и стандартни офроуд детайли като червените алуминиеви халки за теглене отпред и отзад, разширените места за колелата и праговете и защитните елементи от неръждаема стомана отпред, отзад и на страничните прагове. Страничните въздухозаборници на преработената предна част също са защитени от летящи скални отломъци чрез решетки от неръждаема стомана.

Покривът на Porsche 911 Dakar разполага с видим 12-волтов електрически контакт за фаровете на опционалния багажник за покрива. С капацитет от 42 килограма, багажникът може да побере оборудване за рали като туби за гориво и вода, сгъваеми лопати и подложки против буксуване без никакви проблеми. За 911 Dakar се предлага и покривна палатка.

В интериора 911 Dakar подчертава спортните си амбиции със стандартни пълноразмерни обгръщащи седалки и пропускане на задните седалки. Леките стъкла и акумулатор допълнително намаляват масата му, което позволява на Porsche 911 Dakar да тежи едва 1605 кг – само 10 кг по-тежко от 911 Carrera 4 GTS с PDK.

Определяща характеристика на интериора на Dakar е стандартната тапицерия Race-Tex с декоративни шевове в цвят Shade Green, който се предлага и ексклузивно като металическо външно покритие за 911 Dakar. Пакетът Rally Sport с антиролбар, шестточкови предпазни колани и пожарогасител е опционален.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *