728 x 90

Paul Stephens 993R – съвършенство, базирано на Porsche 911 Carrera 2

Paul Stephens Autoart представя за първи път рестомод на 911, базиран на 993. Фокусът при 993R е върху леката конструкция. „Вземете 993 и го подобрете с 25 процента във всяка област!“ Задачата, дадена на Paul Stephens Autoart от клиент, изглежда проста, но при по-внимателно разглеждане разкрива коварство. Известно е, че последният 911 с въздушно охлаждане

Paul Stephens Autoart представя за първи път рестомод на 911, базиран на 993. Фокусът при 993R е върху леката конструкция.

„Вземете 993 и го подобрете с 25 процента във всяка област!“ Задачата, дадена на Paul Stephens Autoart от клиент, изглежда проста, но при по-внимателно разглеждане разкрива коварство. Известно е, че последният 911 с въздушно охлаждане вече се смята за перфектен в очите на много фенове на 911. Но въпреки това британците намериха множество отправни точки за оптимизиране на Porsche 993 според всички правила на изкуството „рестомод“. (Рестомод е термин, използван главно в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на рестомода е телевизионната звезда Джей Лено.) Резултатът е 993R, който Paul Stephens Autoart представя сега след пет години разработка и много хиляди километри шофиране по пътища и писти.

Тъй като британците изграждат своя 993R на базата на Carrera 2, важно е да извлекат всичко от неговия 3,6-литров боксер. Той има увеличен на 3,8 литра работен обем и в резултат от това притежава коляновия вал, включително лагерите, и маслената помпа на 997 GT3. Има също RSR цилиндри и бутала, по-леки биели и модифицирани разпределителни валове с регулируеми кобилици и повдигачи от гамата на Porsche за моторни спортове. Специално проектираният покривен панел на двигателя е предназначен да подобри охлаждането.

Това превръща оригиналните 272 в 335 к.с. – или дори 365 за клиенти, които са особено жадни за мощност. И в двата случая максималният въртящ момент нараства от 330 на 360 нютонметра. Между другото, същото важи и когато става дума за набиране на обороти. Максималните 8500 оборота в минута на боксера в 993R са нещо, което собствениците на 911 със стандартния двигател дори не биха мечтали да постигнат. Силно преработеният мотор е свързан с механична шестстепенна скоростна кутия посредством олекотен маховик и съединител. Самоблокиращият диференциал Wavetrac е предназначен да гарантира, че мощността достига и до асфалта.

Британците олекотяват модела на Porsche от 1370 на 1220 килограма, като не оставят нито една непреработена част от каросерията. Както предният капак (направен от алуминий вместо стомана), така и този над двигателя (от композитен материал) са с осем килограма по-леки, отколкото в серийния автомобил. Специално изработените брони от композитен материал, особено леките електрически странични огледала и прозорци за моторни спортове отстрани и отзад спестяват допълнително тегло – също както липсата на електрически люк и задна чистачка. Електрическите прозорци, централното заключване, включително вътрешните дръжки, жабката, централната конзола, аудиосистемата, вътрешното осветление и превключвателите, които не са необходими – всичко това ще бъде изхвърлено без замяна! В замяна на това се монтира клетка за защита при преобръщане.

Пол Стивънс все още не е споменал нищо за цената на 993R. Въпреки това от компанията подчертават, че от сега нататък ще са много щастливи да приемат поръчки за автомобила.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт