728 x 90

Отборите вече няма да празнуват на питуола

    Мярката влиза в сила още този уикенд в Австралия Дългогодишната традиция служителите на отборите да празнуват победата на своите пилоти, качвайки се върху оградите на пистата в последната обиколка, остава в миналото. От Гран при на Австралия подобни действия ще бъдат забранени заради случилото се преди две седмици в Саудитска Арабия.  Тогава част от персонала

    Мярката влиза в сила още този уикенд в Австралия

    Дългогодишната традиция служителите на отборите да празнуват победата на своите пилоти, качвайки се върху оградите на пистата в последната обиколка, остава в миналото. От Гран при на Австралия подобни действия ще бъдат забранени заради случилото се преди две седмици в Саудитска Арабия. 

    Тогава част от персонала на Red Bull и Aston Martin се изкатери високо върху мрежата, която защитава зрителите от отломките на уличната писта в Джида, за да отпразнува успеха на Серхио Перес, Макс Верстапен и Фернандо Алонсо. Досега ФИА си затваряше очите за подобни действия, но явно Нилс Витик е решил да затегне мерките.

    В разпоредбите относно безопасността за предстоящата Гран при на Австралия пише, че „катеренето по оградата, която пази от отломки, е забранено по всяко време“. Рестрикцията идва като допълнение в приложение H, член 2.3.2 от Международния спортен кодекс. Там е записано още, че „отборният персонал може да влиза в питлейна непосредствено преди да започне работа по автомобила и трябва да се изтегли максимално бързо, след като работата приключи“.

    В Австралия качването по защитните съоръжения така или иначе не е възможно заради прозрачните пана, които разделят пистата от трибуните, без да пречат на видимостта на зрителите. Отворите между оградите, откъдето персоналът показва информация на пилотите, все пак ще могат да се използват за поздрави на финала, но единствено ако не съществува пряка опасност.

    Забраната е логична реакция от страна на ФИА, която се опитва да ограничи в максимална степен опасността не само при пилотите, но и при обслужващия персонал. За съжаление обаче това е един от най-специалните моменти в моторспорта въобще и премахването му едва ли ще се посрещне особено радушно както от феновете, така и от отборите.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт