728 x 90

Група климатолози заклейми плъг-ин хибридите като „фалшиви електромобили“

Правителствата трябва да спрат да субсидират плъг-ин хибридите с милиарди евро от данъкоплатците, зоват климатолозите.

Независимата европейска организация Transport and Environment (T&E), която се занимава с климатични въпроси в транспорта, изказа остро мнение по посока на плъг-ин хибридните автомобили. Според тях те са „фалшиви електромобили“.

Заключението им се базира на изпитание, проведено от самите тях, което изследва ефективността на хибридите с голяма батерия и възможност за зареждане от контакта в реални условия. В теста участие взимат три автомобила – BMW X5, Volvo XC60 и Mitsubishi Outlander, и трите с PHEV задвижване.

Резултатите от изпитанието показват не особено добри стойности по отношение на изгореното гориво и изхвърлените в околната среда СО2 емисии. Произхождайки от това, от T&E се обявиха твърдо срещу субсидиите за плъг-ин хибриди в страните, в които такива съществуват.

„Плъг-ин хибридите са фалшиви електрически автомобили, създадени за лабораторни тестове и данъчни облекчения, а не за истинско шофиране“, заяви в изявление Джулия Полисканова, старши директор на T&E, цитирана от Reuters. „Правителствата трябва да спрат да субсидират тези коли с милиарди евро от данъкоплатците.“

В отговор на запитване от Reuters, говорител на Volvo коментира, че всички автомобили на марката са сертифицирани и напълно спазват съществуващото законодателство за емисиите.

Говорителят на Mitsubishi Аманда Гибсън пък казва, че независимите тестове могат да дадат ненадеждни или променливи цифри в зависимост от условията и „ние естествено оспорваме констатациите, когато нямаме надзор върху тестовете или методологията“. Засега BMW не коментира изследването.

През първите три тримесечия на 2020 г. продажбите на плъг-ин хибриди представляват близо половината от продажбите на всички електрически или частично електрически превозни средства в Европейския съюз, тъй като нарастващ брой потребители се възползваха от държавните субсидии или данъчни облекчения, за да ги купят.

Само преди няколко дни Европейската Комисия започна обсъждането на нови, много по-стриктни изисквания към новите автомобили от 2025 година. По силата им е напълно възможно плъг-ин хибридите да загубят стикера си „зелени“ автомобили от 2026 г., с което и по-голяма част от данъчните облекчения.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт