728 x 90

PEUGEOT пуска на пазара нови хибридни версии на 3008 и 5008

    2023 ще бъде „електрическа година“ за PEUGEOT. Тя започва с представянето на новата система HYBRID, проектирана от Stellantis, която ще се предлага за PEUGEOT 3008 и 5008, преди да бъде внедрена и в други модели. Тя ще допълни гамата от електрифицирани двигатели: plug-in хибрид, 100% електрически варианти и варианти с горивни клетки. Системата PEUGEOT 48V

    2023 ще бъде „електрическа година“ за PEUGEOT. Тя започва с представянето на новата система HYBRID, проектирана от Stellantis, която ще се предлага за PEUGEOT 3008 и 5008, преди да бъде внедрена и в други модели. Тя ще допълни гамата от електрифицирани двигатели: plug-in хибрид, 100% електрически варианти и варианти с горивни клетки. Системата PEUGEOT 48V HYBRID се състои от бензинов двигател PureTech от ново поколение със 136 к.с. двигател, съчетан с нова 6-степенна електрифицирана скоростна кутия с двоен съединител и електрически двигател. С батерия, която се зарежда по време на шофиране, тази технология осигурява допълнителен въртящ момент при ниски обороти на двигателя и намалява разхода на гориво с до 15% (от 126g CO2/km на 3008 и от 128 g CO2/km на 5008). При градско шофиране, SUV от C-сегмент, оборудван с тази хибридна системата може да работи повече от 50% от времето при 100% нулеви емисии.

    ОСЕЗАЕМИ ПОЛЗИ

    До 15% по-нисък разход на гориво и от 126g CO2/km на 3008 и 128g на 5008. В сравнение с конвенционален бензинов двигател със сравними характеристики, хибридният двигател предлага среднa икономия от около 1 литър/100 км на SUV от C-сегмент (комбиниран цикъл WLTP). Това се постига главно в града (- 2,5 л/100 км) и в извънградски режим (- 0,7 л/100 км), докато потреблението по магистралата остава непроменено. Това означава средно намаление с 20 g/km на CO2 емисиите (според WLTP комбинирания цикъл) на 3008 и 5008. Когато зарядът на батерията го позволява, системата дава възможност за потегляне, маневриране и шофиране с ниска скорост в натоварен трафик в 100% електрически режим. В градско шофиране, PEUGEOT 3008 и 5008 HYBRID могат да се управляват повече от 50% от времето в 100% електрически режим с нулеви емисии. При потегляне  електрическият двигател осигурява допълнителен въртящ момент, което компенсира времето за реакция на турбото, а при пълно натискане на педала на газта, отдава  допълнителни 9 kW (приблизително 12 к.с.) мощност.

    ОСНОВНИ КОМПОНЕНТИ НА 48V ХИБРИДНАТА СИСТЕМА

    Всички части, съставляващи този нов двигател, са разположени под капака, с изключение на 48V акумулатор, който е монтиран под предната лява седалка на PEUGEOT 3008 и 5008.

    1,2-литров бензинов двигател PureTech. Ново 
    поколение бензинов двигател PureTech, специално разработен за оптимална интеграция с хибридната система:

    • 3 цилиндъра и 1199cm3,
    • Мощност 136 hp (100kW) при 5500rpm,
    • Въртящ момент 230Nm при 1750rpm,
    • Турбокомпресор с променлива геометрия за подобрена работа на двигателя,
    • Ангренажна верига (ниски разходи за поддръжка),
    • Работа в цикъл на Милър за по-добра топлинна ефективност при горене,
    • Стандарт Euro 6.e.
    •    Скоростна кутия e-DCS6 (система с двоен съединител).

    Хибридният двигател на PEUGEOT 48V включва нова електрифицирана 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител, която осигурява постоянен въртящ момент. Корпусът на скоростната кутия събира в себе си и електрическия двигатели и  оптимизира размера и теглото на автомобила за отлични характеристики на шофиране.

    48V ХИБРИДНА БАТЕРИЯ

    48V литиево-йонна батерия има брутен капацитет от 898Wh и наличен капацитет от 432Wh. Той е проектиран да поддържа същото ниво на производителност през целия живот на автомобила и е с гаранция 8 години/160 000 км. Батерията 48V е монтирана под предната лява седалка. Това решение предлага много предимства:

    • Налично е цялото вътрешно пространство,
    • Запазва се пълният обем на багажника,
    • Загубите на енергия, свързани с дължината на кабелите са оптимизирани,
    • Удоволствието от шофирането се запазва благодарение на правилното разпределение на масите (батерия в центъра на превозното средство).

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт