728 x 90

Зад кулисите – как Peugeot произвежда електрифицираните си модели

Peugeot повдига завесата, за да разкаже за своя все по-голям екип от техници, отговорни за сглобяването и тестването на всяка батерия, която влиза в електрифицираните автомобили на марката. Тези експерти са от ключова стойност за Peugeot и са специално обучени, преди да се присъединят към европейските фабрики на производителя в Испания, Словакия и Франция. Всяка

Peugeot повдига завесата, за да разкаже за своя все по-голям екип от техници, отговорни за сглобяването и тестването на всяка батерия, която влиза в електрифицираните автомобили на марката. Тези експерти са от ключова стойност за Peugeot и са специално обучени, преди да се присъединят към европейските фабрики на производителя в Испания, Словакия и Франция. Всяка батерия е тествана, за да се гарантира нейната надеждност, характеристики и жизнен цикъл. Електрификацията на Peugeot се ускорява през 2022 г. с новия 408, който ще подсили Plug-In Hybrid гамата. Затози процес спомага новият 308 Plug-In хибрид, както и 100% електрическите лекотоварни автомобили.

През 2022 г. повече от 70% от гамата на Peugeot, продавана в световен мащаб е електрифицирана, а в Европа всеки четвърти пътнически автомобил през първата половина на 2022 г. е от този тип (за сравнение, през 2021 е бил всеки шести). До 2025 г. цялата моделна гама на Peugeot ще предлага електрифициран вариант. Това ще изисква значително увеличение на броя на произвежданите батерии. Peugeot смята, че ще съумее да сглобява до 10 000 батерии на месец за гамата си от автомобили до следващата година и 7000 на месец за лекотоварната.

Сглобяването на една батерия от 50kWh отнема около 60 минути на квалифицираните техници. За по-големите, с капацитет 75kWh са необходими 90 минути. Екипът подлага всяка батерия на серия от тестове и всяка една от тях е с 8 години или 160 000 километра гаранция. Гарантира се и запазване на 70% от заряда за периода на гаранцията. Процесът на тестване отнема 15 минути и е задължителен. Част от теста симулира работата на батерията в превозно средство, за да потвърди надеждността, а теста за производителност симулира употребата при пълно натоварване.  Последният тест е  за плътност. Батерийният модул се подлага на налягане, за да се провери неговата херметичност. 

Правилното уплътняване предотвратява навлизането на вода или външни частици в клетките на батерията и компрометиране на нейния жизнен цикъл или производителност. Квалифицирани оператори работят в специализираните работилници за сглобяване на батерии на пет завода на Stellantis Group: Виго и Сарагоса (Испания), Търнава (Словакия), Сошо и Мюлуз (Франция), а отскоро и Хорден (Франция). Електрическите и конвенционалните двигатели с вътрешно горене се сглобяват на една и съща поточна линия. Като следствие от енергийния преход и от увеличаваща се комбинация от електрифицирани модели, PEUGEOT увеличава броя на хората, квалифицирани в тази област.

Жером Мишерон, продуктов директор на Peugeot, заявява: „Електрификацията на Peugeot е успешна: всеки четвърти автомобил, който ние продаваме в Европа през първата половина на 2022 г. е електрифициран. Peugeot предлага широка гама от електрифицирани превозни средства с изцяло електрическия e-208 и e-2008. А новият 408, новият 308, 3008 и 508 идват с Plug-In хибридни двигатели. Предложението в лекотоварната гама включва 100% електрически версии в лицето на : e-PARTNER, e-EXPERT и e-BOXER.“ Екологичната лекотоварна гама беше допълнена в края на 2021 г. от He-EXPERT, която съчетава електрически технологии с горивни клетки.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт