Peugeot преминава изцяло на електрически автомобили от 2030 г.

Генерално погледнато, всяка марка от Stellantis ще стане напълно електрическа в близко или малко по-далечно бъдеще. Peugeot е един от брандовете, които ще водят прехода към мобилност с нулеви емисии за международния автомобилен производител и французите току-що обявиха плановете си да преминат изцяло на ток от 2030 г. Засега този ангажимент е само за европейския

Генерално погледнато, всяка марка от Stellantis ще стане напълно електрическа в близко или малко по-далечно бъдеще. Peugeot е един от брандовете, които ще водят прехода към мобилност с нулеви емисии за международния автомобилен производител и французите току-що обявиха плановете си да преминат изцяло на ток от 2030 г. Засега този ангажимент е само за европейския пазар.

Главният изпълнителен директор на Peugeot Линда Джаксън направи това съобщение в интервю за Automotive News, като добави, че за международните пазари френската компания ще продължи да пуска нови модели с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие. Всеки нов модел на марката за Европа обаче ще бъде изцяло електрически от 2030 г. нататък.

„Докато преминем към новите платформи STLA Small, Medium, Large, до 2030 г. в Европа всички наши модели ще бъдат електрически“, каза Линда Джаксън пред онлайн изданието. „Но все пак трябва да се уверя, че поддържам предложения с вътрешно горене за нашите международни клиенти“.

Прочети още:
Обновление за Renault ZOE - вече и със стандартна автоматична аварийна спирачка

Peugeot се присъединява към други марки под шапката на Stellantis, които по-рано обявиха дати за преминаване към изцяло електрически далеч преди предложението на Европейския съюз да наложи само автомобили без CO2 емисии от 2035 г. Сред тези марки са DS, Alfa Romeo и Opel, които ще пускат само напълно електрически превозни средства от 2026, 2027 и 2028 г. съответно.

Следващите планирани стъпки в стратегията на Peugeot включват EV версия на хечбека 308, планирана за пускане през 2023 г. Предстои и ново поколение кросоувър 3008, който също ще получи вариант с нулеви емисии, който ще се произвежда във Франция. В момента марката предлага 208 и 2008 г. като електрически превозни средства, като първият има дял от около 20 процента изцяло електрически продажби.

„e-2008 е малко по-малко от e-208, тъй като има тенденция да бъде първа кола, така че клиентите често търсят да могат да пътуват на дълги разстояния“, обясни Джаксън.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *