728 x 90

9X8 е новият състезателен автомобил на Peugeot в сериите за издръжливост

Peugeot вдигна завесата пред новия 9X8, хиперавтомобилът, който е готов да направи своя състезателен дебют в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 г. Захранван от хибриден силов агрегат с трансмисия със задвижване на всички колела, този хиперефективен прототип се вписва идеално в стратегията на PEUGEOT, насочена както към серийните, така и

Peugeot вдигна завесата пред новия 9X8, хиперавтомобилът, който е готов да направи своя състезателен дебют в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 г. Захранван от хибриден силов агрегат с трансмисия със задвижване на всички колела, този хиперефективен прототип се вписва идеално в стратегията на PEUGEOT, насочена както към серийните, така и към състезателните автомобили, осигурявайки отговорна производителност.

Работата на инженерния екип на Peugeot Sport и на Peugeot Design беше координирана по-добре от всякога, за да се създаде 9X8, който провъзгласява нова ера в моторните спортове със своите плавни линии, отсъствие на задно крило и силна идентичност на марката. Внедрените иновативни технически решения и наподобяващата хищник стойка се открояват като несъмнени отличителни черти на Peugeot.

Peugeot 9X8 – най-новият претендент на марката в състезанията по издръжливост – е пряк наследник на Peugeot 905, победител в 24-те часа на Льо Ман през 1992 г. и 1993 г., и на Peugeot 908, който спечели класическото френско състезание през 2009 г. Новият прототип е готов да продължи дългото и успешно участие на марката в моторните спортове от световна класа с висококонкурентни автомобили, които се отличават със силната, незабавно разпознаваема идентичност на бранда.

Peugeot 9X8 е проект, движен от марката в съответствие с нейната визия за нео-производителност, основан на съчетанието от първокласно спортно родословие и стилово съвършенство, ефективност и технологичен опит, които могат да бъдат пренесени при серийните автомобили. Безпрецедентното сътрудничество между дизайнерските и инженерните екипи на Peugeot и Peugeot Sport е от решаващо значение, когато става въпрос за проучване на нови аеродинамични решения и стилови идеи, за да се създаде напълно оригинална продуктова линия.

От обявяването през септември 2020 г. на участието на Peugeot в новия клас в състезанията по издръжливост Le Mans Hypercar, заводът във Версай, близо до Париж, работи трескаво по 9X8. Както е планирано, задно-разположеният, 2.6-литров бензинов двигател V6 с 90-градусова конфигурация, с двоен турбокомпресор, с мощност 680 к.с. навърта километри на изпитвателния стенд от април.

Междувременно предно-разположеният мотор-генератор с мощност 200 кВ, 7-степенната секвенциална предавателна кутия и батерията са в процес на сглобяване в съответствие с графика за изпитвания на стенда. Мощната, технологично усъвършенствана, високоволтова (900 V) батерия с висока плътност се разработва съвместно от Peugeot Sport и Saft, дъщерно дружество на TotalEnergies.

„Нашата цел по отношение на енергийните ни изисквания е безупречна надеждност и перфектен контрол“, обяснява Жан-Марк Фино. „Льо Ман се превърна в 24-часово спринтово състезание, което може да бъде спечелено или изгубено от броя на пит-стоповете. Изключителната енергийна ефективност на новите хиперавтомобили предопределя това, което ще видим скоро в света на серийните автомобили. Това съображение оказа основно влияние върху работата ни по пакета на Peugeot 9X8, всеки аспект от който трябва да допринесе за постигане на хиперефективност, от силовия агрегат до аеродинамиката му.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт