728 x 90

Докоснахме се до Peugeot 408. Ето какво мислим за новото „лъвче“!

Зад волана на най-новото попълнение в гамата на Peugeot – модела 408 Възхищаваме се на котките, заради съвършената грация във всяко движение и гъвкавите тела, които с лекота променят форма, позиция и стойка. Привличат ни дори и с това, че често действията им са неочаквани. Френският лъв прави същото в момента – заема изненадваща форма,

Зад волана на най-новото попълнение в гамата на Peugeot – модела 408

Възхищаваме се на котките, заради съвършената грация във всяко движение и гъвкавите тела, които с лекота променят форма, позиция и стойка. Привличат ни дори и с това, че често действията им са неочаквани. Френският лъв прави същото в момента – заема изненадваща форма, гърбът му плавно се снижава назад като при класически фастбек, но същевременно е доразвил пъргавината си и способността да преодолява препятствия. Това е новото Peugeot 408 – привлича ни неудържимо с дизайн, а след това ни изненадва и с качества.    Първото, което ми прави впечатление, е размерът. Хищникът е наистина голям! Заел е типична стойка за дебнене – гърбът е ниско, тялото – изпънато, леко надигнато над земята, готово за рязък старт. Предните два остри зъба се забиват в бронята отвесно, а отзад сякаш е издран на две места от нокти на съперник. Ако излезем вече от животинското царство, е добре да поясня, че накрая ви описвах предните и задни LED дневни, които, макар и вече познати, винаги впечатляват в тъмното. А точните измерения на новото 408 изглеждат така – дълго е 4,69 м, подът му е на 18,8 см от повърхността, но пък крайната височина е само 1,48 м. Казано с други думи: ниска издължена спорна фигура, фастбек страничен силует с равномерно снижаващ се таван, големи колела с 20-инчови джанти с геометричен дизайн и клирънс с поне 3 см по-голям от този на нормален лек автомобил. 

Казах ви, че е изненадващ, нали?

Наистина, нека опитаме да си обясним каква е идеята на тази неочаквана комбинация от параметри. Чисто новото Peugeot 408 е за тези, които искат кола с по-голям просвет, но не искат да стърчат над пътя като в камион. Също и за тези, които си харесват семейния хечбек, но им е необходим повече вътрешен обем. Както и за такива, които обичат спортните форми и се въодушевяват от динамиката на електрическото задвижване. Френските маркетолози се насочват към млади, активни двойки, с или без деца, които търсят нови изживявания, ценят умните технологии и харесват лукса. Дизайнерите и инженерите са успели да намерят подходяща комбинация между привлекателен и интересен външен вид и технологични иновации за висока ефективност. Резултатът е налице: намаляване на масата (от 1396 кг), двигатели с ниски емисии и малка средна консумация на енергия, чудесна аеродинамика за подобряване на енергийния баланс. Фаровете, изработени по технологията Matrix LED, са учудващо тънки, но въпреки това вършат чудесно работата си в тъмното.

Вътре в купето изненадите се свеждат най-вече до щедрите пространства за пътници и за товарене, осигурени от голямото междуосие (2,79 м). Багажникът предлага 536 литра обем, който може да нарасне до 1611 литра при сгънати задни облегалки. Отпред нищо неочаквано – най-новото поколение i-Cockpit. Французите продължават с опитите да разбият старите навици и да ни научат къде е правилното място на компактния волан – ниско позициониран за по-добър контрол и повече удоволствие от шофирането. Акцентът в интериора е върху качеството на материалите и свързаността, осъществени с нови технологии, за да бъдат шофирането и пътуването възможно най-сигурни и приятни. Зад волана, точно на нивото на очите, е новият дигитален панел с 10-инчов цифров екран, на който можем да изваждаме различни изображения, включително свързаната TomTom навигация. Затова пък централният 10-инчов сензорен екран е разположен малко по-ниско, но пък по-близо до ръката. Комуникацията е организирана чрез конфигурируеми лостчета i-toggles, подредени под централния екран като отворена книга. Всяко лостче е чувствително на допир и дава пряк път към настройките на климатика, смартфона, аудиото и др. Тук бих искал да отбележа, че лично за мен връщането на ограничен брой бутони или лостчета за пряко управление на важни функции си е положителна екстра.

А задвижването?   

Новото Peugeot 408 първоначално идва с два plug-in хибридни двигателя. По-малкият е с предно предаване и комбинация от бензинов PureTech двигател с мощност 150 к.с. (110 кВт) и електрически двигател с мощност 81 кВт. По-големият е със системна мощност 225 к.с. и също е съставен от бензинов PureTech агрегат с мощност 180 к.с. (132 кВт) и електромотор с мощност 81 кВт. Литиево-йонната батерия на двете версии е еднаква – капацитет 12,4 кВтч и мощност от 102 кВт. Стандартно колата е оборудвана с еднофазно зарядно устройство 3,7 кВт., но има опция клиентът да си поръча и еднофазно зарядно устройство 7,4 кВт като допълнително оборудване.

Прогнозните времена за зареждане изглеждат приблизително така: от Wall Box 7,4 кВт (32 A) с еднофазно бордово зарядно устройство 7,4 кВт, пълното зареждане би отнело 1 час и 40 минути. От усилен контакт (14 A) и с еднофазно бордово зарядно устройство 3,7 кВт, пълното зареждане ще е за 3 часа и 55 минути. От стандартен контакт (8 A) и с еднофазно бордово зарядно устройство 3,7 кВт, пълното зареждане ще стане приблизително за 7 часа и 5 минути.

Има вариант и за традиционалисти – чист бензинов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов агрегат PureTech със 130 к.с. и система Start&Stop, който отговаря на най-новите стандарти за емисиите. Не мисля, че тази версия ще събуди сериозен интерес на нашия пазар, но в Европа за такива машини си има подходящи клиенти. За съжаление за нас, българите, пък и не само, няма наличен дизелов вариант, но пък през 2025 г. очакваме появата на 100% електрическа версия.
Всички двигатели на новия 408 са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ЕАТ8, която работи ефективно и е изключително приятна за каране.

На борда на новото Peugeot са налични всички системи от най-ново поколение за безопасно шофиране и помощ на водача. С информация ги захранват 6 камери и 9 радара: адаптивен автопилот с функция Stop & Go с възможност за задаване на дистанцията между превозните средства; автоматична система за аварийно спиране с предупреждение за сблъсък, която отчита пешеходци и велосипедисти денем и нощем; активно предупреждение при неволно пресичане на маркировката с корекция на траекторията; разширено разпознаване на пътните знаци и извеждането им на цифровия клъстер; система Night Vision, която отчита живи същества (пешеходци/животни) пред автомобила през нощта или при слаба видимост; автоматично превключване на дълги и къси светлини и др. Предлагат се и още удобства за всекидневна употреба: отваряне и стартиране без контактен ключ, достъп до багажника със заети ръце, отопляеми предно стъкло и волан, панорамен покрив, оборудван с щора.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

Peugeot 408 буквално тези дни идва на пазара. Предстои да видим дали ще успее да го направи бурно и с много шум, като излизане на голям хищен лъв на манежа. Plug-in хибридите са чудесен избор за този преходен период на смяна на задвижванията, стига човек да има постоянно удобно място за зареждане. Те се движат като чисти електромобили през делниците и като бензинови коли на дълъг път. Ефектната външност на фастбек, заедно с големия просвет и практичните обеми в купето, в съчетание с ефективното задвижване, превръщат 408 в потенциално много силен играч на върха на С-сегмента, където самият производител предпочита да го позиционира. Цената на базовия бензинов модел е 68 809 лв., докато върха на гамата с 225 коня plug-inдвигател струва 98 518 лева.

Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт