728 x 90

Peugeot 405 T16 – горещ френски хит от 90-те

През 1993 г. е лансирана версия T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16.

Ако погледнем назад, темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за Peugeot. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на 405, която си остава и една от емблемите на марката в близкото минало.

От момента на лансирането си през 1987 г. 405 носи гените на спортния седан, но радикална версия никога не е била предлагана. През 1993 г. е лансирана версия T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, но също и в състезанието за изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г.

Тогава той наследява Peugeot 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в ралита група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г.

Peugeot 405 T16 е оборудван с високоусъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от този тип.

Оборудван с 2-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор Garett , 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“.

Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и виско съединителя, който контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% отпред и 47% отзад.

За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на Peugeot 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи стандартният 205 Turbo 16 например, но вместо това има силует, който поддържа нейната елегантност.

Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици – вместо стандартните 15-инчови – и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед.

405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик Peugeot 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.

Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират, без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи. Произведените бройки са 1046, което го прави търсен модел за колекционерите.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт