728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Тази идея за възродено Peugeot 306 определено ни харесва!

През 1993 година на пазара се появява 306 – наследник на 309 и предшественик на 307.

Компактният клас на Peugeot в момента носи името 308, като на същата база се произвеждат и кросоувърите 3008 и 5008. В миналото обаче, французите добавяха по една цифра към всяка нова генерация на компактния си представител, започващ с 3.

През 1993 година на пазара се появява 306 – наследник на 309 и предшественик на 307. От возилото са произведени 2.846 милиона бройки в общо две фази на модела – преди и след фейслифта от 1997 година. През 1999 се появява и финалната Фаза 3.

Дизайнерът Philb Backlab реши да предложи визия за възроден 306. Неговата разработка се базира на модел 306 Maxi и приема някои от новите дизайнерски елементи на френската фирма, показани с концепта Peugeot 508 Sport Engineered.

На сравнението по-долу можете да видите оригиналната снимка, от която произлиза този виртуален рендър.

306 е проектиран между 1990 и 1992 г. Продажбите на версията с пет врати започват на 18 февруари 1993, като версията с три врати и версията с дизелов двигател започват да се продават от есента на 1993.

306-цата е механически идентична със Citroen ZX, който е пуснат две години по-рано: двете коли използват общо шаси. 306, със своят атрактивен Pininfarina дизайн е по-успешна от своя брат близнак.

Само 6 месеца след старта си, 306 получава престижната автомобилна наградата на авторитетното немско списание Bild am Sonntag – Златен волан. След това 306-цата получава титлата най-добър вносен автомобил в Германия и бива признат за най-добър автомобил в страна, която е флагман на автомобилостроенето по това време.

Прочети още:
Нарисуваха първото в историята BMW M3 комби

Кабриото стартира своите продажби през 1994, а комби версията – през 1997 до спирането на продукцията през 2001 (2002 за комби и кабрио версиите).

Бензиновите мотори варират от 1.1 до 2.0 с мощности от 60 до 167 к.с. за най-мощната модификация: GTi-6. При дизелите откриваме две атмосферни версии (1868 и 1905 cm3) и един турбодизел с работен обем 1.9 литра, всички от тях от поколението XUD.

През 1999, турбодизеловия двигател е заменен с 2.0-литров турбодизелов комън рейл двигател HDi. Citroen Berlingo и Peugeot Partner използват същата платформа като 306. Шасито, използвано от 306 и ZX също е влязло в употреба и при заместника на ZX, Citroen Xsara.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *