728 x 90

Peugeot 205 GTI се завърна като прекрасен рестомод с 200 к.с.

Английската фирма Tolman Engineering със седалище в Уоруикшир съществува от 2007 година и се занимава с реставрация и поддръжка на класически шосейни и състезателни автомобили. Екипът на компанията е известен най-вече с отличние си постижения в областта на възстановяването и оптимизирането на класически образци с марката Lotus. В бъдеще се очаква името Tolman Engineering да

Английската фирма Tolman Engineering със седалище в Уоруикшир съществува от 2007 година и се занимава с реставрация и поддръжка на класически шосейни и състезателни автомобили. Екипът на компанията е известен най-вече с отличние си постижения в областта на възстановяването и оптимизирането на класически образци с марката Lotus. В бъдеще се очаква името Tolman Engineering да се чува все повече около връщането към живота на спортни легенди от 80-те.

Първият от серията нови проекти е на основата на Peugeot 205 GTI. Автомобилът най-напред е възстановен до състояние, което фактически е по-добро, отколкото когато автомобилът е бил чисто нов – заради по-доброто антикорозионно покритие, керамична защита и куп други технологии, използвани при възстановяването и подсилването на каросерията. Подобренията по техниката изобщо не спират дотук.

Серийно 1,9-литровият двигател на малкия французин разполага със 129 к.с. без катализатор и 120 к.с. с катализатор. Сега моторът е основно дорабетен, получил е по четири клапана на цилиндър и напълно нова цилиндрова глава, полирани канали на цилиндрити и модифицирани разпределителни валове. В резултат мощността е 200 к.с., а за подобряване на управляемостта, особено с оглед на увеличената мощ, са добавени блокаж на предния диференциал и спортно окачване с променена геометрия, специално настроени за автомобила амортисьори Bilstein и заден стабилизатор с увеличен диаметър. Зад 15-цоловите колела се показват спортни спирачки, доставени от AP Racing.

Спортната изпускателна система от неръждаема стомана е собствена разработка на Tolman Engineering, значително подобрение има и при превключването на предавките. Светлините са изпълнени по светодиодна технология. Интериорът е издържан в типичен за 80-те стил, получил е червени подови стелки, облечен в алкантара волан, климатик, електрически стъкла, подобаваща аудиосистема и доста други съвременни комфортни екстри.

Подобно удоволствие си има цена и в случая тя започва от около 60 000 евро. Неотдавна идеален екземпляр от модела беше продаден за 83 000 евро, а дори неособено добри екземпляри вече трудно се откриват за по-малко от 25 000 евро, така че цената звучи съвсем оправдана.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт