728 x 90

Opel Rekord D: Една легенда става на 50 години

Opel Rekord D, който празнува 50-ия си рожден ден през януари 2022 г., беше изправен пред предизвикателство още при създаването си – в конкуренция с неговия пряк предшественик, от който са продадени повече от 1,2 милиона екземпляра. Това е една осма от всички коли, които Opel е произвеждал за 70 години автомобилно производство. Това изявление

Opel Rekord D, който празнува 50-ия си рожден ден през януари 2022 г., беше изправен пред предизвикателство още при създаването си – в конкуренция с неговия пряк предшественик, от който са продадени повече от 1,2 милиона екземпляра. Това е една осма от всички коли, които Opel е произвеждал за 70 години автомобилно производство. Това изявление на ПР специалистите на Opel е доказателство, че в тези години пазарът „не може да си позволи да загуби кола като Rekord“. Решаващата роля, която този модел има в автомобилния бизнес, е прехвърлена към наследника му, който започва да се произвежда през декември 1971 г.

Rekord D е последващ модел, но това не му пречи да намери собствената си посока и за разлика от Rekord C, чиято форма наподобява на бутилка „Coca Cola“ и е повлияна от дизайна на автомобилите от Северна Америка, новият модел има европейски черти. Изчистените линии, гладките повърхности, както и големите прозорци с ясно изразена ниска подпрозоречна линия характеризират външния му вид и стил. „Rekord D пристига на пазара на автомобили като гост, който внася свеж въздух по време на парти“, обявяват в пресата.

Подобно на своя предшественик, новият модел от Рюселсхайм се предлага в три забележителни стила на каросерията – класически седан с две или четири врати, спортно купе и версията Комби, с три или пет врати. За търговски приложения и в най-добрата традиция на легендарния „фургон за експресни доставки“ от 50-е и 60-е години на миналия век, Opel предлага и вариант за търговска употреба като комби с три врати без странични стъкла отзад. Подсилванията в страниците и покрива, както и определени зони на смачкване осигуряват отлична защита в случай на злополука.

Безопасността на първо място: Зона на фронтална деформация плюс защита от страничен удар

Opel Rekord D (известен още като Rekord II, за да се избегне асоциирането на буквата „D“ за дизел) вдига летвата по отношение на безопасността. Усилените страни и покрива предлагат защита в случай на странични удари и преобръщане, както и зоните на смачкване в предната част на автомобила, които предпазват пътниците в случай на челни сблъсъци.

Бензиновите двигатели на Rekord II са по-нататъшни разработки на изпитаните четирицилиндрови агрегати със странично разположени разпределителни валове, произведени в над два милиона екземпляра. Основен е 1.7-литровият двигател с 66 к.с., двигателят S доставя 83 к.с., 1.9-литровият агрегат 97 к.с.

През септември 1972 г. Rekord D представя на пазара и първия дизелов лек автомобил на Opel със серийна версия на двигател. Дебютът на дизеловият двигател с въртяща се камера с турбокомпресор с мощност 95 к.с. е лансиран през юни същата година в прототипа. Opel GT Diesel със своя аеродинамично оптимизиран корпус поставя 18 международни и два световни рекорда на тестовата писта на Opel в Дуденхофен. В Rekord D новият двигател с компресионно запалване прeдлага мощност от 60 к.с., консумира средно 8,7 литра дизел на 100 км и осигурява максимална скорост от 135 км/ч. Opel Rekord 2100 D се разпознава по издатината в капака: поради разпределителния вал и модифицираната глава на цилиндъра, дизеловият двигател е по-висок от бензиновия.

„За любителите на мощни автомобили“: Opel Commodore

От март 1972 г. Commodore B разширява обхвата, запълвайки разликата между Rekord и по-високо позиционираните Admiral и Diplomat. Commodore B споделя формата на каросерията си с Rekord, но е по-луксозно оборудван от Rekord и се предлага само с шестцилиндрови двигатели. Развитието е било бързо: 115 2,5-литровият Commodore S е последван от 130 к.с. GS и след това 2,8-литровия GS с двойни карбуратори и 142 к.с. През септември 1972 г. топ линията Commodore GS/E се появява на сцената. 2.8-литровият двигател с мощност 160 к.с. с електронно впръскване на гориво позволява постигането на впечатляващи показатели. Модел купе може да достигне максимална скорост от 200 км/ч, а лимузината с четири врати 195 км/ч. „GS/E е за любителите на мощни автомобили, които обичат да изминават дълги разстояния при по-високи скорости“, обявяват от Opel.

Следователно не е изненадващо, че Commodore GS/E също се оказва силен конкурент при участията си в състезания и ралита. През 1973 г. младият Валтер Рьол се състезава за първи път с Opel на рали Монте Карло.

Въпреки това Commodore и Rekord отбелязват най-големите си победи далеч от пистите и състезанията. В началото на септември 1976 г. „златната“ лимузина Rekord D слиза от производствената линия. Със своите над един милион произведени автомобили от модела е потвърждение, че пазарът наистина „се нуждае от Rekord“, както е обявено от Opel при старта на производството му през 1972 г.

За да отбележи постижението Opel представя лимитирано издание на специалния модел „Милионер“ със 2,0-литров S-двигател със 100 к.с.и тапицерия „Берлина“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт