728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Една Mokka от Opel за бързо разбуждане?

Супермодерен дизайн, компактен отвън, но обемен отвътре, пъргав, но икономичен.

Силно еспресо, топло разпенено мляко, малко сметана за плътност и усмихващ вкус на шоколад – това е рецептата за тази напитка, която стимулира милиони хора по света, включително и мен. Точно такова е въздействието и на новата Mokka от Opel – веднага залепва погледите, сякаш с Капчица, събужда интерес и предизвиква очакване за нещо интересно и вълнуващо. Но категорично същността на чисто новия кросоувър не е само визията му. Все пак това е германска марка и можем да бъдем сигурни, че всеки детайл е минал преди всичко през инженерите и чак тогава е облечен модерно и красиво. Новост, макар и диктувана от обстоятелствата, е и 100% електрическата версия Mokka-е.

ДЪРЗЪК ДИЗАЙН

Ако има някаква приемственост от предходните модели на марката, то тя се свежда почти само до оригиналния „плаващ покрив“. И с просто око се вижда, че автомобилът е видимо по-къс от предшественика си – с цели 12 см, но същевременно е с по-голямо междуосие, заради което се запазват вътрешните обеми за пътници и товар. Въпреки компактните габарити, багажникът е с вместимост 350 литра. И други размери на колата са сериозно променени – тя е по-широка и по-ниска с цели 4,5 сантиметра. И тази спортна фигура не е само визуално впечатление – след строга диета колата е олекнала с впечатляващите 120 килограма, на практика с 30%, което я превръща в атлет в чудесна форма. Силуетът вече не е мек и заоблен, а чертите са остри и резки като очертанията на плочките на фитнес маниак. В същия стил са и супер тънките LED задни светлини. Джантите също са спортни, а екстериорните цветове са ярки и с характерни акценти. Всичко това придава на новата Mokka един различен чар, който не може да те остави безразличен.

Емоцията, възбудена от това, което виждаме, е в хармония с

ИНОВАТИВНИ ТЕХНОЛОГИИ И ОБОРУДВАНЕ.

Предните матрични IntelliLux LED светлини осигуряват учудващо добра видимост във всякакви условия и ни позволяват да шофираме комфортно и в яснота, без да заслепяваме другите водачи. Адаптивният круиз контрол може автоматично да ускорява или намалява скоростта, за да поддържаме постоянна дистанция до предния автомобил, както на магистрала, така и в града. При скорост под 30 км/ч, при която се случват повечето произшествия, системата за автоматично аварийно спиране на Mokka ще намали скоростта до пълно спиране. При по-високи скорости системата намалява до 50 км/ч, значително ограничавайки тежки последствия от евентуален удар. Сякаш в колата, заедно с водача, присъства цял отбор асистенти, отговорни за безопасността. Измъкването от тесни и неудобни места също е подсигурено – панорамната 180-градусова камера, която улавя движение и ни предупреждава, ни дава и ясен образ при паркиране. Можем да разчитаме и на авангардния асистент за паркиране, който вместо нас надеждно контролира и насочва волана, а ние само трябва да натискаме педалите на спирачката и газта.

А как изглежда купето отвътре? Още с наместването  ми на шофьорската седалка усещам оптимален синхрон между

КОМФОРТ, ФУНКЦИОНАЛНОСТ И ДИГИТАЛИЗАЦИЯ. 

Добре е, че бутоните и копчетата  по таблото не са изцяло елиминирани, но са малко, оставени само в името на удобството. Пред мен се открива системата Opel Pure Panel. С обточените си форми и възможности за индивидуализиране, 12-инчовият информационен клъстър ми дава добре подредена информация, без странични влияния. Визуално разсейващите елементи са елиминирани, оставяйки само безпрепятствен дигитален контрол. Сензорният екран Multimedia Navi Pro е с 10-инчов дисплей и осигурява навигационни услуги с обновяване в реално време –  онлайн трафик, цени на горивата, информация за възможните места за паркиране, онлайн търсене на интересни места (POI) и предупреждения, свързани с времето и пътната обстановка. Има интегрирана и система за безжично зареждане на мобилен телефон.

Прочети още:
Ford Explorer PHEV - от Америка с любов

ДОБРА ДИНАМИКА  ПРИ ВСИЧКИ ВАРИАНТИ НА ЗАДВИЖВАНЕ

Не е чак толкова важно какво е горивото. Не е определящо и колко конски сили пише в каталога. Един супер атлет с ръст 210 см и тегло над 130 кг е изключително мощен, но не може да е прекалено пъргав и бърз. Динамиката на един автомобил също е комбинация от различни качества – атлетична конструкция и фигура, нови технологии и  достатъчно мощност, идваща от мотора. За добрата динамика е нужно да можеш правилно да използваш и да можеш да контролираш тази сила. В новата Mokka всичко е в учудващо добра пропорция – спортна стойка, интелигентни функции, авангардни технологични решения и подходящи двигатели. Бензиновият е трицилиндров 1.2 Direct Injection Turbo, 130 к.с. Добре е, че е оставена налична и версия на нафта – високоефективен 1.5 дизелов агрегат със 110 коня мощност. Скоростните кутии за тези мотори са две – 6-степенна ръчна и 8-степенен автомат. Тази автоматична трансмисия ни осигурява и допълнителни възможности. С едно просто натискане на бутона за избор на режим на шофиране променя рязко поведението на колата на пътя. Sport за повече динамика, Eco за по-нисък разход на гориво и Normal за балансирано ежедневно шофиране. Удоволствие при шофирането добавят и спортните лостчета на волана за смяна на предавките.

MOKKA-е

100% електрическо задвижване тук означава 260 Нм въртящ момент още с натискането на педала. Синхронният мотор с мощност 136 к.с. и ниско тегло е добре балансиран и подходящ както за тесните градски улици, така и за извънградско шофиране. Батерията е литиево-йонна, с капацитет 50 кВтч. Изградена е от 216 клетки с висока енергийна плътност и работи при авангардно топлинно управление за дълъг живот и голям пробег. Към това трябва да добавя и впечатлението ми за гъвкаво регенеративно дозареждане при намаляване на скоростта или спиране. Само като вдигна крака си от педала за ускоряване, системата веднага започва ефективно да превръща част от кинетичната енергия в електрическа и по този начин увеличавам пробега. При най-интензивното ниво – B-режим (от Brake) през по-голямата част от дневното шофиране може въобще да не ви се наложи да използваме конвенционалните спирачки – това хем намалява износването им, хем генерира заряд. 

Често са ми задават такъв въпрос: „И, все пак, коя е най-добрата кола?“ Всъщност такава няма. Най-добра е най-подходящата кола, конкретно спрямо вашите нужди, разбирания и изисквания. Този, който иска да е максимално бърз и ръмжащ, ще си хареса някое ниско спортно купе и няма да търси друго. Авантюристът-пътешественик ще си избере висок, проходим и функционален SUV. Типичният градски човек пък най-вероятно ще предпочете plug-in хибрид или чисто електрически автомобил, за да е еко, да не плаща данъци и паркиране, да се движи ефективно и пъргаво в задръстванията и т.н. В този ред на мисли надали и новият Opel Mokka може да е идеален за всички. Но със сигурност предлага една добра хармония от качества – супермодерен дизайн, компактен отвън, но обемен отвътре, пъргав, но икономичен. При това е кросоувър – принадлежи към най-бурно развиващия се автомобилен сегмент. И важното допълнение – има чисто електрически вариант за екологично движение с нулеви вредни емисии.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *