728 x 90

Opel Grandland – ново лице

Зад волана на обновения Opel Grandland в най-икономичната му версия с 1,5-литров дизелов двигател При появата си през 2017 година Grandland X стана един от първите два модела на Opel, които използваха техника от концерна PSA, днес Stellantis. По-големият събрат на появилия се по същото време Crossland X (базиран на тогавашното поколение Peugeot 2008) използва

Зад волана на обновения Opel Grandland в най-икономичната му версия с 1,5-литров дизелов двигател

При появата си през 2017 година Grandland X стана един от първите два модела на Opel, които използваха техника от концерна PSA, днес Stellantis. По-големият събрат на появилия се по същото време Crossland X (базиран на тогавашното поколение Peugeot 2008) използва за основа актуалната и до днес генерация на Peugeot 3008 и напълно заслужено може да се похвали с радушен прием на всички пазари, на които е представен.

Около година след фейслифта на Crossland, дойде време Grandland също да бъде подложен на частично обновление. Занапред допълнителната буква Х отпада от наименованието на модела, а дизайнът на каросерията е ориентиран към съвременния стил на марката, демонстриран за първи път от новото издание на Mokka и умело доразвит от новата Astra. Интересно е да се отбележи, че тук предницата в стил „визьор” се вписва значително по-хармонично в общото излъчване на модела, отколкото при Crossland – вероятно защото цялостното излъчване на модела изначално е доста атлетично.

Дизелът – една доказано добра алтернатива

Подобренията по отношение на оборудването с мултимедийни и асистиращи технологии гарантират, че и за бъдеще моделът ще остане конкурентоспособен по отношение на предлаганите функции. осезаеми подобрения се усещат по отношение на шумоизолацията – Grandland е едно доста приятно средство за изминаване на големи преходи (в този ред на мисли, предните ергономични седалки със сертификат от AGR са смислена инвестиция), а 1,5-литровият турбодизел също допринася за това моделът да бъде подходящ не само за градски автомобил, но и за маратонец на дълги разстояния.

Към момента купувачите имат избор между базовия трицилиндров бензин със 130 к.с., изпробвания от нас дизел с аналогична мощност, но значително по-висок въртящ момент от цели 300 Нм, както и два plug-in хибрида с 225 и 300 к.с., последният от които – с двойно предаване. Ако спадате към хората, за които несъмнено добрите plug-in хибриди са скъпи, или пък профилът ви на шофиране не отговаря на спецификите, които правят подобен тип задвижване наистина изгодно от икономическа гледна точка, добрият стар дизел е една много добра алтернатива – и като съотношение цена-качества, и като динамика, и като разход на гориво. Работещата по принципа на самовъзпламеняването машина работи уравновесено и хармонира много добре с осемстепенния автоматик на японския производител Aisin, като осигуряваната тяга е равномерна и солидна, макар и не зашеметяващо мощна. Средният разход при икономичен стил на каране лесно пада под границата от 6 л/100 км, като дори и дългите магистрални преходи със солидно темпо не покачват консумацията над седем на сто.

Добър баланс

Прочети още:
VW ID. BUZZ ще ви Buzz-не, няма съмнение…

Ходовата част успешно съчетава добро ниво на сигурност и стабилност с приятна возия и достатъчно прецизна управляемост. Като стана дума за управление, командването на функциите също е доста интуитивно и за наша радост за повечето важни неща все още има отделни прегледни бутони. Що се отнася до цените на модела, те са на умерено ниво при бензиновите и дизеловите версии, единствено plug-in хибридните модели са доста скъпи, но това е явление, което не изглежда по-различно и при конкурентните модели.

Оформената според новия дизайнерски език на марката предна част приляга изключително добре на общото излъчване на Grandland. Освен с модерна техника и добра функционалност, моделът може да се похвали с добри качества на дълги разстояния – особено в комбинация с ефективния и икономичен 1,5-литров дизелов агрегат.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *