728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Този джип се продава под девет различни имена по света

В Европа го познавахме като Opel Antara и малко по-бюджетната версия Chevrolet Captiva. Бумът на продажбите беше през 2007 година.

Продаването на един и същи автомобил под различни имена за различните пазари по света не е ново явление. През годините сме го виждали десетки път с различен успех, но някои от опитите са по-забележителни.

За такъв можем да приемем проектът на General Motors да създаде един от първите си масови SUV автомобили, които се предлагаха на почти всички краища на света. Под различни имена, разбира се.

В Европа го познавахме като Opel Antara и малко по-бюджетната версия Chevrolet Captiva. Бумът на продажбите беше през 2007 година, когато на континента бяха лансирани общо над 57 000 бройки от двата модела.

По-популярна беше версията на Chevrolet, тъй като предлагаше на практика същите динамични качества като Antara, но на доста по-ниска цена. Именно заради това, GM продължи предлагането на Captiva в Европа чак до 2018 година, докато Antara беше изтеглена от региона три години по-рано.

Но това са само две от имената на високопроходимия автомобил. В Северна Америка той се продава с името Chevrolet Captiva Sport и Saturn Vue. За Австралия пък е познат като Holden Captiva MaXX или Captiva 5, а в Азия се предлага с емблема на GMC или Daewoo. Да не забравяме, че във Великобритания също брандът е друг – Vauxhall.

Прочети още:
Колко време е необходимо за обиколка на Нюрбургринг с Lada Niva? (видео)

Различните превъплъщения на глобалния SUV:


Chevrolet Captiva Sport (Северна Америка)
Daewoo Winstorm MaXX (Южна Корея, 2006–2011 г.)
GMC Terrain (Близък Изток, 2008–2010 г.)
Holden Captiva MaXX (Австралия и Нова Зеландия, 2006–2009 г.)
Holden Captiva 5 (Австралия и Нова Зеландия, 2009–2015 г.)
Saturn Vue (САЩ, 2008–2010 г.)
Vauxhall Antara (Великобритания)
Opel Antara (Европа)
Chevrolet Captiva (Европа)

Всичко на всичко, глобалният SUV на General Motors, базиран на платформата Theta, се предлага под девет различни версии по целия свят и седем различни марки. Много трудно е да се обобщят резултатите за продажбите, но определено най-силни години на пазара са 2006-2010, когато моделът е все още нов.

Интересно е да се спомене, че Captiva продължава да се произвежда в Китай дори и днес. Там моделът носи името Baojun 530, но е на практика почти изцяло нов автомобил, който играе ролята на втора генерация Captiva. Под оригиналното си име джипката се продава в момента в Колумбия.

На някои пазари из Азия и Южна Америка, Captiva играе ролята на най-евтиния кросоувър на марката, позициониращ се под Equinox. В момента модел с името Captiva се предлага в Боливия, Бруней, Колумбия, Чили, Еквадор, Фиджи, Перу, Уругвай и Близък Изток, но той няма общо с първото глобално поколение на всъдехода.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *